İşveren markası ve çekiciliğinde kurumsal sosyal sorumluluğun rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; yaşanan yetenek savaşları sonucu doğmuş olan işveren markası kavramını tüm boyutlarıyla ele almaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, işveren markasını gerekli kılan sebepler ve yetenek olgusunun önemi vurgulanmış; buna bağlı olarak insan kaynakları yönetimi anlayışında yaşanan dönüşüme değinilmiştir. İkinci bölüm ise, işveren markası kavramını ve işveren marka yönetimi sürecini detaylı olarak açıklamaktadır.Çalışmanın son bölümünde; işveren markasının iki temel amacından biri olan işveren çekiciliğini sağlama konusunda kurumsal sosyal sorumluluğun işlevine dikkat çekilmiş; işveren çekiciliğinin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile sağlanabileceği öne sürülmüştür. Bu çalışmanın amacı; işveren markası ile ilgili yazında dağınık olarak yer alan çalışmaları literatür taraması yöntemi ile derleyerek bir bütün halinde sunmak ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini işveren çekiciliğini sağlamada bir araç olarak nitelendirmektir. This study deals with all the aspects of the `employer brand` concept, which was born as a result of talent wars. In the first part of the study, the reasons that make employer brand necessary and the importance of talent phenomenon are emphasized; accordingly, the transformation in the understanding of human resources management is mentioned. The second section explains the concept of employer brand and the process of employer brand management in detail.In the last part of the study; attention has been paid to the function of corporate social responsibility in providing employer attractiveness, which is one of the two main objectives of employer brand.The aim of this study is to present the studies which are scattered in the literature as a whole by compiling with the literature review method and to characterize corporate social responsibility activities as a tool for attracting employers.
Collections