Show simple item record

dc.contributor.advisorUşen, Şelale
dc.contributor.authorBaşal, Çağla
dc.date.accessioned2020-12-07T11:09:10Z
dc.date.available2020-12-07T11:09:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137134
dc.description.abstractBu çalışma; yaşanan yetenek savaşları sonucu doğmuş olan işveren markası kavramını tüm boyutlarıyla ele almaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, işveren markasını gerekli kılan sebepler ve yetenek olgusunun önemi vurgulanmış; buna bağlı olarak insan kaynakları yönetimi anlayışında yaşanan dönüşüme değinilmiştir. İkinci bölüm ise, işveren markası kavramını ve işveren marka yönetimi sürecini detaylı olarak açıklamaktadır.Çalışmanın son bölümünde; işveren markasının iki temel amacından biri olan işveren çekiciliğini sağlama konusunda kurumsal sosyal sorumluluğun işlevine dikkat çekilmiş; işveren çekiciliğinin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile sağlanabileceği öne sürülmüştür. Bu çalışmanın amacı; işveren markası ile ilgili yazında dağınık olarak yer alan çalışmaları literatür taraması yöntemi ile derleyerek bir bütün halinde sunmak ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini işveren çekiciliğini sağlamada bir araç olarak nitelendirmektir.
dc.description.abstractThis study deals with all the aspects of the `employer brand` concept, which was born as a result of talent wars. In the first part of the study, the reasons that make employer brand necessary and the importance of talent phenomenon are emphasized; accordingly, the transformation in the understanding of human resources management is mentioned. The second section explains the concept of employer brand and the process of employer brand management in detail.In the last part of the study; attention has been paid to the function of corporate social responsibility in providing employer attractiveness, which is one of the two main objectives of employer brand.The aim of this study is to present the studies which are scattered in the literature as a whole by compiling with the literature review method and to characterize corporate social responsibility activities as a tool for attracting employers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleİşveren markası ve çekiciliğinde kurumsal sosyal sorumluluğun rolü
dc.title.alternativeThe role of corporate social responsibility in employer brand and attractiveness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-27
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10309160
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598057
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineEndüstri İlişkiler ve İnsan Kaynakları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess