İlköğretim II. kademede görev yapan din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretmenlerinin çalışma yapraklarını kullanma durumları (Kayseri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalısma yaprakları ögretim sürecinde çesitli amaçlarla kullanılan, ögrencilere aktifkatılma imkanı veren, üzerinde bir takım bilgi, soru ya da etkinliklerin yer aldıgıkagıtlardır.Arastırmada çalısma yapraklarını kullananların oranı % 66,7 olarak bulunmustur.Deneklerin çalısma yapraklarını hazırlama konusunda en çok karsılastıkları güçlükler?fotokopi masraflarının yüksekligi? ve ?ders yükünün fazla olması?dır.DKAB ögretmenleri ögrencilerine çalısma yaprakları hazırlatmamaktadır.DKAB ögretmenleri onları en çok dersin ?sonuç? bölümünde, daha sonra ise ?gelisme?bölümünde kullanmakta, dersin ?giris? bölümünde ve ?ev ödevi? olarak ondan çok azyararlanmaktadırlar.Bu ögretmenler çalısma yapraklarını ?ögrenciyi aktif hale getirmek?, ?dersi eglencelihale getirmek? ve ?konuları somutlastırmak? için daha çok kullanmakta; ?ön bilgileriyoklama?, ?ögrenme eksikliklerini görme?, ?derslerin tekrarını yapma? ?yeni konularıarastırtma? gibi amaçlarla onlardan daha az yararlanmaktadırlar.Çalısma yapraklarının kullanıldıgı DKAB derslerinde ögrencilerin ?gürültü yapması?,?sürekli soru sorması?, ?görsel unsurlara takılması? vb. sorunlar yasanabilmektedir.Ögrenciler çalısma yaprakları ile islenen derslere daha çok ilgi duydugunu belirtmis,aktif olarak katıldıklarını belirtmislerdir.DKAB ögretmenlerinin büyük çogunlugu çalısma yapraklarının degerlendirmesini?sınıfta ögrencilerle birlikte kontrol edip, eksikliklerini düzeltmek suretiylegerçeklestirmektedir. Çalısma yaprakları ögretim sürecinde çesitli amaçlarla kullanılan, ögrencilere aktifkatılma imkanı veren, üzerinde bir takım bilgi, soru ya da etkinliklerin yer aldıgıkagıtlardır.Arastırmada çalısma yapraklarını kullananların oranı % 66,7 olarak bulunmustur.Deneklerin çalısma yapraklarını hazırlama konusunda en çok karsılastıkları güçlükler?fotokopi masraflarının yüksekligi? ve ?ders yükünün fazla olması?dır.DKAB ögretmenleri ögrencilerine çalısma yaprakları hazırlatmamaktadır.DKAB ögretmenleri onları en çok dersin ?sonuç? bölümünde, daha sonra ise ?gelisme?bölümünde kullanmakta, dersin ?giris? bölümünde ve ?ev ödevi? olarak ondan çok azyararlanmaktadırlar.Bu ögretmenler çalısma yapraklarını ?ögrenciyi aktif hale getirmek?, ?dersi eglencelihale getirmek? ve ?konuları somutlastırmak? için daha çok kullanmakta; ?ön bilgileriyoklama?, ?ögrenme eksikliklerini görme?, ?derslerin tekrarını yapma? ?yeni konularıarastırtma? gibi amaçlarla onlardan daha az yararlanmaktadırlar.Çalısma yapraklarının kullanıldıgı DKAB derslerinde ögrencilerin ?gürültü yapması?,?sürekli soru sorması?, ?görsel unsurlara takılması? vb. sorunlar yasanabilmektedir.Ögrenciler çalısma yaprakları ile islenen derslere daha çok ilgi duydugunu belirtmis,aktif olarak katıldıklarını belirtmislerdir.DKAB ögretmenlerinin büyük çogunlugu çalısma yapraklarının degerlendirmesini?sınıfta ögrencilerle birlikte kontrol edip, eksikliklerini düzeltmek suretiylegerçeklestirmektedir.
Collections