Bir kamu hastanesinde çalışan memnuniyeti oranlarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Hava Kurumu Üniversitesinde Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanmış bu çalışmanın amacı Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan personelin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Çalışma betimsel tarama modelinde hazırlanmıştır ve veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Sağlık Bakanlığı Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan 1600 sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırmada rassal oransız eleman örnekleme türü kullanılmıştır ve kura çekimi yoluyla örneklem 300 personelden oluşturulmuştur. Veri toplama aracı anket formu 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgilere ilişkin 7 soru yer almaktadır. İkinci bölümde işyerin memnuniyete ilişkin 10 soru yer almaktadır. Son bölümde ise memnuniyeti belirten faktörlere ilişkin 5'li likert formunda 14 soru ve 1 tane açık uçlu soru yer almaktadır. Veri analizinde frekans, yüzde, ortalama gibi tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır. Katılımcılara göre personelin yapmakla yükümlü oldukları görevlerin tanımları ve sınırları net şekilde belirlenmemektedir ve bu durum memnuniyeti düşürücü etki yapmaktadır. Aynı zamanda 10 yıl ve üzeri kıdeme sahip çalışanların memnuniyet düzeyleri daha az kıdeme sahip çalışanlara göre daha düşüktür. Yine çalışılan ortamın ergonomik olmayışı da memnuniyeti düşürücü diğer bir etken olarak gösterilebilir.Anahtar kelimeler: Memnuniyet, çalışan memnuniyeti, hastane çalışanı The aim of this research which is prepared as Master's Degree Thesis in University of Turkish Aeronautical Association is to specify satisfaction degrees of the employees inHigh Specialization Education and Research Hospital of Turkey. The research was prepared in descriptive analysis form and questionnaire method was used as the data collection tool. The universe of the survey was formed by 1600 medical personnelof the High Specialization Education and Research Hospital of Turkey. In the survey, unproportional random unit sampling method was used and the sample was formed by casting lots method applied on 300 employee. The questionnaire form which is the data collection tool was made up of 3 parts. The first part involves 7 questions related to personal information. In the second part 10 questions related to satisfactoriness of workplace take place. In the last part, 14 questions formed in 5 question likert scalerelated to the factors indicating satisfaction and 1 open ended question take part. In data analysis,descriptive statics such as frequency, percentage and average were utilized. According to the participants, the definition of the duties that personnels supposed to do and their borders are not identified transparently and this situation has a satisfaction lowering effect. Therewithal, the satisfaction rates of the employees with 10 years or more length of service are lower than the personnel's with less seniority. Also, the fact that the work place's not being ergonomic can be shown as another satisfaction lowering factor.Keywords: Satisfaction, employee satisfaction, hospital personnel
Collections