Ortaöğretim kurumlarında zaman yönetimi: Adıyaman-Gölbaşı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Adıyaman ili Gölbaşı ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında görev alan ve 9. sınıflara ders veren öğretmenlerin zaman yönetimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma verileri 8 demografik sorudan ve 46 zaman yönetimine ilişkin sorudan oluşan anket yardımı ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmaya 58'i bay, 28'i bayan olmak üzere toplam 86 öğretmen katılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyetin, kıdemin, medeni durumun, eğitim durumunun, okulun bulunduğu yerin, okuldaki öğrenci sayısının ve zaman yönetimi ile ilgili yayın okuma durumunun öğretmenlerin zaman yönetimine ilişkin düşüncelerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı tespit edilmiştir. This research aims to determine teachers opinions about time management who teach 9th grade secondary schools in province of Adıyaman/Gölbaşı. Research data was collected with the help of 8 demographic questions and questionnaire which consist of 46 questions about time management. The data was analyzed by SPSS 20 software package. There were 58 male and 28 female teachers in a total 86 participants in the research. As a consequence of this research, it was found that gender, seniority, marital status, level of education, location of the school, number of the students and level of reading publications on time management were not made significant difference on teachers time management opinions.
Collections