Yöneticilerin liderlik davranışlarının çalışanların iş tatmini üzerindeki etkileri: Sağlık sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütlerin, vizyon ve misyonlarını etkin bir biçimde sergileyebilmeleri için çalışanların iş tatmini ile kalifiye yöneticilerin liderlik vasıfları bir araya getirilerek artırılmalıdır. Bu durumu değerlendirmek için sağlık sektöründe en iyi hizmetin sunulmasında yöneticilerin etkileri, araştırma konusu olarak belirlenmiştir. Çalışma, sağlık kurumlarında yöneticilerin liderlik davranışlarının çalışanların, iş tatmini üzerindeki etkilerini belirlemeyi amaçlamıştır.Bu çalışma, Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışan 360 kişi üzerinde yapılmıştır. Araştırmada anket metodu kullanılmış ve verileri değerlendirirken istatistiksel metotlardan (sayı, yüzde, standart sapma, ortalama) yararlanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişki ve etki sırasıyla Pearson korelasyon ve regresyon analizi ile test edilmiştir.Çalışma sonucunda eğitim durumu, mesleki tecrübe ve organizasyondaki pozisyon ile iş tatmini arasında doğru orantılı bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Çalışanların katılımını ve fikirlerini önemseyen, çalışanları özelliklerine göre yönlendirebilen, yenilikçi, demokratik ve otorite sahibi bir liderin örgüt kazanımlarını artırmada pozitif etkisi olduğu anlaşılmıştır. In order to exhibit Organisations'vision and mission effectively, employees' job satisfaction and leadership skills of qualified managers must be able to work together. To assess this situation, effects of the managers to serve the best service delivery in the health sector has been defined as the subject of this research. This research aimed to determine the impact of leadership behaviours of managers on employees' job satisfaction in health care institutions.This research was carried out on 360 people working in Ankara Numune Education and Research Hospital. Public servey method, was used, in this research and statistical methods (number, percentage, standard deviation, average) was utilized when evaluating data. Relationship and impact were tested between depentend and undependent variables of research by using Pearson correlation and regression analysis, respectively.As a result of study, it has been observed a proportional relationship between job satisfaction and educational background, professional experience and position in the organization. It is appeared that the possitive effect of leader with innovator, democratic and authoritarian who care about participation, their ideas and directs them according to their capabilities, on the increasing of organization achievements.
Collections