Birleştirilmiş sınıflı okullarda çalışan müdür yetkili öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi: Adıyaman ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Adıyaman Merkez ve Besni, Gerger, Gölbaşı, Kâhta, Tut ilçelerine bağlı köylerde, birleştirilmiş sınıflı okullarda çalışan müdür yetkili öğretmenlerin yaşadığı tükenmişlik düzeylerini saptamak, bazı değişkenler ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu noktadan hareketle tükenme sorununun kaynağını belirleyerek soruna çözüm önerileri getirmek amaçlanmıştır.Araştırmada elde edilen verilere uzman görüşü alınarak hazırlanan kişisel bilgi formu ve Ergin tarafından Türkçe'ye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılarak ulaşılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni; Adıyaman merkez ve ilçelerindeki birleştirilmiş sınıflarda çalışan 300 müdür yetkili sınıf öğretmenidir. Çalışmanın örneklemini ise rastgele seçilen 202 müdür yetkili öğretmeni oluşturmaktadır. 8 adet anket eksik ve yanlış işaretleme nedeniyle değerlendirmeye alınmamıştır.Çalışmada müdür yetkili sınıf öğretmenlerinin duygusal tükenme ve kişisel başarı alt boyutları açısından yüksek, duyarsızlaşma alt boyutu açısından ise orta düzeyde tükenmişlik yaşadıkları tespit edilmiştir. Öneri olarak; tükenmişliğin öğrenci ve veliler üstündeki etkisi araştırılabilir. Müdür yetkili öğretmenlere tükenmişlikle başa çıkma yolları hakkında hizmet içi eğitim verilebilir. This study aims at determining the level of burnout levels of teachers working as headmasters, determining the relationship between some variables and burnout levels and by means of this determining the source of burnout problem in multigrade schools in the villages of Adıyaman Center, Besni, Gerger, Gölbaşı, Kahta, Tut districts.The data obtained in this study based on the expert opinion prepared a personal information form and Ergin by Turkish adapted to using the Maslach Burnout Inventory has been reached. The universe of the study consists of 300 classroom teachers authorized as headmasters working in multigrade classes in the district of Adıyaman. The sampling is 202 school teachers selected at random. 8 survey were not assessed due to incomplete and incorrect marking.In this study, it is found that the classroom teachers authorized as headmasters experience high level in terms of emotional exhaustion and personal accomplishment sub dimension, and the medium level of burnout in terms of depersonalization sub dimension. As a suggestion, burnout investigated the impact on students and guardians. Teachers authorized as headmaster about ways of coping with burnout may be given in-service training.
Collections