Kurumsal itibar yönetimi ve kurumsal itibar algısının ölçülmesine yönelik bir araştırma: Türkiye Büyük Millet Meclisi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde ülkeler, kamu kurumları, özel sektör firmaları ve hatta kişilerin başarısını belirleyen önemli unsurlardan biri olan ve saygınlık anlamına gelen itibar soyut bir kavram olup çoğunlukla algılamalardan oluşur. Küreselleşmenin de etkisiyle rekabetin uluslararası bir alana taşındığı günümüzde özellikle kurumların sunduğu hizmetler büyük ölçüde benzeşmeye başlamış, bu çerçevede modern yönetim yaklaşımlarından biri olan itibar yönetimine ilişkin araştırmalar önem kazanmıştır. Araştırmalar sonucunda gerek ülkeler, gerekse uluslararası platformda, itibarı yüksek ölçekli kuruluşlar ön plana çıkmıştır. İyi bir itibar için tüm sosyal paydaşların beklentileri dikkate alınmış ve paydaşların beklentileri ile kurumun beklentileri uyumlaştırılmıştır. İtibarı etkileyen sosyal paydaşların başında çalışanlar gelmektedir. Bu çalışmada, Türkiye Büyük Millet Meclis'i çalışanlarına yönelik itibar algısı incelenmiş olup, çalışanların kendi kurumlarına itibar açısından nasıl bakıyorlar algısının cevabı ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda yöneticilerinin kurumsal itibar yönetimindeki rolünün varlığı belirlenmiş ve kurumdaki yöneticilerinin yönetim tarzının çalışanların kurum itibarını algılamasını etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca bu çalışmada Meclisin itibarına etki eden bileşenlerin hangi başlıklar altında toplanabileceği tespit edilmiş ve etkin bir itibar yönetimin sağlanmasına ilişkin öneriler getirilmiştir. Reputation, one of the most significant elements of the success of the states, governmental institutions, private corporations and even the people, is an abstract concept and is comprised of mostly perceptions. Services provided by the institutions resembles each other more and more today and research regarding the reputation management, one of the modern management attitudes, has gained importance. As a result of the research institutions with high profile reputation have come into prominence. For a good reputation, expectations of all of the social stakeholders are taken into consideration and expectations of the stakeholders and the institution are harmonized.The most important social stakeholders that affect reputation is the employees. This study examines the reputation as perceived by the employees of the Grand National Assembly of Turkey and tries to measure the answers on the attitude of the employees towards their institutions with regard to reputation. The existence of the role of the executives with regard to the corporate reputation management has been specified and the fact that the management style of the executives affects the perception of the employees in relation to the reputation of their institution has been identified as a result of the study. This study has also determined the subtitles of the components that affect the reputation of the Turkish Parliament and bring forward proposals for a more effective reputation management.
Collections