İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin iş doyumuna etkisi: Gölbaşı ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Adıyaman İli Gölbaşı İlçe merkezinde yer alan ilköğretim okullarında öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ile okul müdürlerinin liderlik stilleri arasındaki ilişki öğretmen görüşlerine göre belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya 35'i bayan, 97'si erkek olmak üzere toplam 132 ilkokul öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın analizinde SPSS 20 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda içsel doyum ile dönüşümcü ve sürdürücü liderlik arasında pozitif korelasyon bulunurken serbestlik tanıyan liderlik arasında negatif korelasyon tespit edilmiştir. İçsel doyum dönüşümcü liderlik ve sürdürümcü liderlik ve genel liderlik ile arasındaki ilişki anlamlı iken, serbestlik tanıyan liderlik ile içsel doyum arasındaki ilişki anlamlı bulunmamıştır. İçsel doyum en yüksek korelasyon katsayısına sürdürücü liderlik ile sahip iken en düşük korelasyona ise serbestlik tanıyan liderlik ile sahiptir. Dışsal doyum ise en yüksek korelasyona dönüşümcü liderlik ile sahip olurken sürdürücü liderlik ile genel liderlik ile pozitif yönlü bir korelasyona sahiptir ve bu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Genel liderlik algısı ile genel iş doyumu arasında, içsel doyum arasında ve dışsal doyum arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. This research examines the relation between leadership styles of principles on the level of teachers job satisfaction according to teachers opinions in elementary schools province of Adıyaman/Gölbaşı. There were totally 132 participants of whom 35 female and 97 male elementary school teachers. In the data analysis, SPSS 20 software was used. As a result, it was found that there were positive correlation between internal satisfaction and transformational, transactional leadership while there were negative correlation between internal satisfaction and permissive leadership. However, there were meaningful relations between transformational, transactional leadership and general leadership with internal satisfaction, there were no meaning between internal satisfaction with permissive leadership. While internal satisfaction had the highest correlation with the transactional leadership, it had the lowest correlation with the permissive leadership. Although external satisfaction which had the highest correlation with the transformational leadership, it had a positive correlation with transactional and general leadership. So statistically it was found meaningful. Consequently, it was found that statistically there was significant relationship between general perception of leadership with general satisfaction and internal satisfaction with external satisfaction.
Collections