Türk deniz sigortacılık sektörü ve Avrupa mevzuatına uyumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilindiği üzere sigortacılık, özellikle deniz sigortacılığı tarihi çok eskilere dayanmaktadır. Deniz ticaretinin çok eski yıllara dayanması, beraberinde bazı denizcilik risklerinin de finanse edilerek kazalara karşı önlem alınmasına yol açmıştır. Bu suretle, sigorta kavramı zaman içinde gelişerek, bugünkü sigortacılık sektörlerini oluşturmuştur.Sigortacılık sektörü içinde, önemli aktif büyüklüğe sahip olan Deniz Sigortacılığı sektörümüzün ülkemiz ekonomisi üzerindeki ağırlığı da oldukça fazladır. Zira üç tarafı denizlerle çevrili olan ülkemizde ticaretin % 84'ü deniz yoluyla yapılmaktadır. Dolayısıyla bu sektörün yapısının çok iyi düzenlenmesi ve mali gücünün arttırılması gerekmektedir. Buna rağmen, 2007 yılında sigorta sektörümüzün toplam aktif büyüklüğü 9.8 milyar dolar, AB bünyesinde işlem gören ortalama bir sigorta firmasının aktif büyüklüğü ise yüzlerce milyar dolardır.Bu nedenle, ülkemizde özellikle bankaların bünyesinde faaliyet gösteren deniz sigortacılığımızın, AB'de işlem gören firmalarla rekabet etmesi, ancak bu konuda faaliyet gösteren birden fazla şirketin birleşerek aktif büyüklüklerini ve rekabet güçlerini arttırmalarıyla mümkün olabilecektir.Ayrıca, mevzuatımızın da Avrupa Komisyonu direktiflerine uygun hale getirilmesi ile hem normal bir rekabet ortamı sağlanabilecek, hem de AB sigorta sistemine uyum sürecinde uygun bir adım atılmış olacaktır. As we know, insurance especially marine insurance depends on many years ago. Depending of marine commerce for many years causes some preventions for disastors by financing some marine risks. Thus, the insurance term developes in history and forms recent insurance sectors.In insurance sector, the marine insurance sector which has an important actif structure, hasa great effect in our economy. Because, in our country which has three coasts, the %84 of trade is being completed by sea. Consequently, the regulation and fiscal pover of this sector should be well designed. Despite this, total active structure of our insurance sector is 9.8 billion dolar in 2007, an average insurance firm which works in EU has billon actif structure.For this reason, the marine insurance sector which works in banking system can only compete with firms in EU, if the firms join together in terms of actif structures and competition powers.In addition, by according of our laws to European directives, we can both see a competiton atmosphere and take an appropriate step in EU process.
Collections