Show simple item record

dc.contributor.advisorAkten, Necmettin
dc.contributor.authorUlusoy, Ahmet Ersin
dc.date.accessioned2020-12-07T10:59:59Z
dc.date.available2020-12-07T10:59:59Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135913
dc.description.abstractBilindiği üzere sigortacılık, özellikle deniz sigortacılığı tarihi çok eskilere dayanmaktadır. Deniz ticaretinin çok eski yıllara dayanması, beraberinde bazı denizcilik risklerinin de finanse edilerek kazalara karşı önlem alınmasına yol açmıştır. Bu suretle, sigorta kavramı zaman içinde gelişerek, bugünkü sigortacılık sektörlerini oluşturmuştur.Sigortacılık sektörü içinde, önemli aktif büyüklüğe sahip olan Deniz Sigortacılığı sektörümüzün ülkemiz ekonomisi üzerindeki ağırlığı da oldukça fazladır. Zira üç tarafı denizlerle çevrili olan ülkemizde ticaretin % 84'ü deniz yoluyla yapılmaktadır. Dolayısıyla bu sektörün yapısının çok iyi düzenlenmesi ve mali gücünün arttırılması gerekmektedir. Buna rağmen, 2007 yılında sigorta sektörümüzün toplam aktif büyüklüğü 9.8 milyar dolar, AB bünyesinde işlem gören ortalama bir sigorta firmasının aktif büyüklüğü ise yüzlerce milyar dolardır.Bu nedenle, ülkemizde özellikle bankaların bünyesinde faaliyet gösteren deniz sigortacılığımızın, AB'de işlem gören firmalarla rekabet etmesi, ancak bu konuda faaliyet gösteren birden fazla şirketin birleşerek aktif büyüklüklerini ve rekabet güçlerini arttırmalarıyla mümkün olabilecektir.Ayrıca, mevzuatımızın da Avrupa Komisyonu direktiflerine uygun hale getirilmesi ile hem normal bir rekabet ortamı sağlanabilecek, hem de AB sigorta sistemine uyum sürecinde uygun bir adım atılmış olacaktır.
dc.description.abstractAs we know, insurance especially marine insurance depends on many years ago. Depending of marine commerce for many years causes some preventions for disastors by financing some marine risks. Thus, the insurance term developes in history and forms recent insurance sectors.In insurance sector, the marine insurance sector which has an important actif structure, hasa great effect in our economy. Because, in our country which has three coasts, the %84 of trade is being completed by sea. Consequently, the regulation and fiscal pover of this sector should be well designed. Despite this, total active structure of our insurance sector is 9.8 billion dolar in 2007, an average insurance firm which works in EU has billon actif structure.For this reason, the marine insurance sector which works in banking system can only compete with firms in EU, if the firms join together in terms of actif structures and competition powers.In addition, by according of our laws to European directives, we can both see a competiton atmosphere and take an appropriate step in EU process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDeniz Bilimleritr_TR
dc.subjectMarine Scienceen_US
dc.subjectSigortacılıktr_TR
dc.subjectInsuranceen_US
dc.titleTürk deniz sigortacılık sektörü ve Avrupa mevzuatına uyumu
dc.title.alternativeMarine insurance and the integration process to the European union law
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInsurance
dc.subject.ytmInsurance sector
dc.subject.ytmMarine insurance
dc.subject.ytmLegislation
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmInsurance
dc.identifier.yokid318392
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid244410
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess