Denizyolu tehlikeli madde taşımacılığı ve Türkiye uygulaması, sorunları ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DENİZYOLU TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI VE TÜRKİYE UYGULAMASI, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİGülsen VURUKUluslararası Denizcilik Organizasyonu tarafından tehlikeli madde olarak tanımlanan ürünler deniz yolu ile taşımacılığı yapılan ürün grupları içinde en büyük yüzdeyi oluşturmaktadır. Diğer tüm ürün gruplarında olduğu gibi taşımacılık giderleri ürünün nihai fiyatı üzerinde en büyük belirleyici etkenlerden birisidir. Her ürün ve endüstrinin tek bir ideal taşıma sistemi yoktur. Bununla beraber, deniz yolu ile taşımacılık diğer taşımacılık sistemlerine göre birim başına maliyetin en düşük olduğu en güvenli yoldur.Taşımacılık ve lojistik gibi hizmet yoğun sektörlerde çalışmakta olan personelin bilgi bakımından donanımlı olması gerekliliği ön plandadır. Deniz taşımacılığının pek çok sektörle olan bağlantısı, spesifik alanlarda uzmanlaşma gerektirmektedir. Tehlikeli maddelerin denizyolu ile ticareti esnasında insan ve çevre sağlılığına yönelik açabilecekleri olumsuz etkiler sebebiyle operasyonlarında yüksek bilgi güncellemesi ve uluslararası mevzuata hakimiyet gerektirmektedir. Şirketlerin kendi işlerinde uzmanlaşma stratejileri, mevzuatların fazlalığı, rekabet gibi faktörler uluslarası kabul görmüş gözetim firmalarının hakemliğine duyulan ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır.Gözetim firmalarının faaliyetleri ve vermiş oldukları hizmetlere ilişkin detaylı çalışmalar bulunmamakatadır. Denizyolu ile tehlikeli madde taşımacılığına konu gözetim hizmetlerine ilişkin yapılan araştırmada uluslarası gözetim raporlarına örnekler verilerek, gözetim raporlarının hazırlanış amacı, bir raporda olması gerekenler, raporların hizmet alan firma yetkilileri tarafından nasıl analiz edilmesi gerektiğine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu sayede mesleki çalışmalar bilimsel bir tabana oturtulmaya çalışılmış , lojistik sektörüne değişik bir perspektiften bakılarak, üst kariyer pozisyonunun gerektirdiği yeterliliğe sahip olunması amaçlanmıştır. DANGEROUS GOODS TRANSPORTATION BY MARITIME AND TURKEY APPLICATION, DIFFICULTIES AND SUGGESTIONS OF SOLUTIONGülsen VURUKAccording to the International Maritime Organization , products, which are classified as dangerous comprise the largest percentage of those products that are transported by means of seaways. Transportation costs are one of the most significant determinants of the product?s final price. Products and industries do not have preferential transportation modes. However, in comparison to the other modes of transportation, maritime transportation is the most reliable mode with the lowest unit costs.In service intensive sectors such as transportation and logistics; priority should be given to the qualifications of the personnel with regards to sapient knowledge. Maritime transport operations necessitate extensive information updates as well as competence in international maritime regulations, due to the possible consequences of hazardous products on human health and on the environment. Factors which include, firms? tendency to specialize on their own fields, extensiveness of the legislations and competition illustrate the need for internationally accredited inspection companies.Currently, detailed research regarding the activities and the services provided by inspection companies do not exist. On this study, the following issues will be discussed: international inspection reports, the motivations behind these reports, the requirements for a report, and how the report should be reviewed by a firm operating in the sector. This study aims to provide a scientific foundation for professional studies, while anticipating the production of a unique perspective on the logistics sector which would provide one with the requirements of professional positions.
Collections