Gölbaşı`nda ortaokul yönetici ve öğretmenlerin yönetsel sorunları hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, Adıyaman/Gölbaşı'ndaki ortaokul yöneticilerinin yönetsel sorunlarını belirlemektir. Yönetsel sorunların, okul yöneticilerinin verimliliğini etkilediği varsayımı araştırmanın modelini oluşturmaktadır. Araştırma evrenini; Adıyaman ili Gölbaşı ilçesinde bulunan ortaokul müdürleri, müdür yardımcıları ve öğretmenler oluşturmaktadır. Okul müdür ve müdür yardımcılarından 10'ar, öğretmenlerden 20 kişi örneklem alınmıştır.Görüşmede sorulan sorulara verilen cevapların benzerliğine göre kodlamalar oluşturulmuştur. Okul yöneticilerine ve öğretmenlere birer kod numarası verilerek açıklamalarda bulunulmuştur. Temalar, alt temalar belirlenerek veriler analiz edilmiş, elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılarak sonuçlar karşılaştırılmıştır. Veriler sunulurken tüm kavramlar tablolar halinde listelenmiştir. Araştırma sonuçları özetle şöyledir;Okul yöneticilerinde, derslik ve araç-gereç yetersizliği ders verimini düşürmektedir. Okulun maddi olanaksızlığı, öğretmenlerin sık sık sevk ve rapor almaları, mesai saatlerine uymamaları eğitim-öğretimi aksatmaktadır. Okullardaki yardımcı hizmetler personelinin niteliksizliği, bürokratik yazışmaların fazlalığı, yöneticilerin ailevi ve ekonomik sıkıntıları, velilerin ilgisizliği ve üst yönetimin okulların sorunlarıyla yeterince ilgilenmemesi motivasyonlarını olumsuz etkilemektedir. Rotasyonu yöneticiler desteklemektedirler, görev sürelerinin dört yıl ile sınırlı olmasını desteklememektedirler. The aim of this research is to define administrative problems of the secondary school managers in Gölbaşı, Adıyaman. The assumption that administrative problems affect the school managers' efficiency constitutes the core of this research. The research population consists of the secondary school managers, assistant managers and teachers working in Gölbaşı, Adıyaman. A total ten of managers and assistant managers, also twenty teachers were assembled as a sample group.Coding systems were created according to the similarities between the answers given to the questions in meetings. The school managers and teachers were each given a code number and they were all well elucidated in the process. The data was then analyzed through formation of themes and subthemes and the acquired results were interpreted. The remarks made by the school managers and the teachers were directly quoted and the conclusions were compared. All concepts were listed in detailed charts while presenting the data. The research results are summarized below.Insufficiency of classrooms and the lack of educational equipment decrease the efficiency of teaching. Having inefficient financial sources, teacherstaking frequent sick leaves and not following working hours neatly hinder education. Unqualified staff of assisted services, redundant bureaucratic correspondence, managers' economic and familial troubles, indifference of students' parents and superior administration not caring for problems of schools are all negative impacts on motivation. While administrators do support rotation, they donot support their duration of duty being restricted to four years.
Collections