Stratejik yönetimde rekabet stratejileri Adıyaman ilinde bulunan KOBİ`lere bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sahip oldukları esnek üretim ve kapasiteleriyle gelişen, kendini sürekli yenileyen ekonomik durumlara göre kolayca adapte olma, işsizliği düşürme, istihdam yaratma, ekonomiye canlılık kazandırma gibi özellikleriyle KOBİ'ler günümüzde ülke ekonomilerine katkıları inkâr edilemez bir düzeydedir. Bu çalışmanın amacı; Adıyaman'da faaliyet gösteren KOBİ'lerde stratejik yönetim tekniğinin kullanma düzeyi, stratejik yönetimin unsurlarının neler olduğu? Rekabet stratejileriyle rekabet gücünün kullanılıp kullanılmadığı, stratejik kararların işletmelerde hangi örgütsel düzeyde alındığı, stratejik yönetimin temel araç gereç, yöntem ve tekniklerinin tanımına, kullanma becerisini ortaya koymak bu araştırmanın amaçları arasındadır. Çalışma amaçları doğrultusunda Adıyaman ilinde faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerin katıldığı bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırmanın uygulama kısmında e-posta anket tekniği ile birebir görüşme yapılarak anketler doldurulmuştur. Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) üye veri tabanında yer alan ve e-posta adresleri mevcut yaklaşık 229 adet KOBİ'ye anket gönderilmiş ve geri dönen anlamlı 156 adet anket verileri SPSS v16.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anket sonucunda elde edilen bulgulara göre; stratejik kararların çoğunlukla yeni ürün tasarlayarak rakiplerin hamlelerine cevap vermeye çalıştıkları ve bu kararların genellikle büyüme yönünde olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Stratejik yönetim, Rekabet Stratejileri, KOBİ Nowadays, the SMES have got an inarguable support for the country economy with their characteristics like adaptation easily according to the economic situations developing by their flexible production and capacity and adapting them continiously, reducing unemployment, creating employment, invigorating the economy. Objective of this study is to investigate what the level of using the strategical management technique in the SMES which are active in Adıyaman is, what the factors of stretegical management are, whether competition strategies and competition power are used or not, on which organizational level the strategical decisions are taken in the enterprise, and determination of the basic equipments, method and techniques, and usage skills of the strategical management. In accordance with the study objectives, a field research has been performed in which the small and medium sized enterprises participated which are active in Adıyaman province. In the application part of the research, one on one interview has been carried out through e-mail survey technique, and the surveys have been completed. Survey has been sent to about 229 SMES existing in the member data base of Adıyaman Chamber of Commerce and Industry (ATSO) having e-mail addresses, and the 156 survey data returned have been analysed using SPSS v16.0 statistical packet program. According to the findings obtained in the result of the survey, it has been confirmed that the strategical decisions have usually designed new product and tried to answer the attacks of the competitors, and that these decisions are often on the growth trend. Key Words : Strategical Management, Competition Strategies, SMES
Collections