Ortaokul öğrencilerinin özgüven düzeyinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi Afyonkarahisar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin özgüven düzeylerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Bu amaçla araştırmanın evreni olarak Afyonkarahisar ili belirlenmiştir. Örneklem olarak 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde Merkez Hoca Ahmet Yesevi Ortaokulu, Susuz Kasabası Susuz Ortaokulu ve Sadıkbey Köyü Sadıkbey Ortaokulu'nda gören 251 8. Sınıf öğrencisi dâhil edilmiştir.Araştırmanın veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ve öğrencilerin demografik özellikleri ile ilgili verileri toplamak amacıyla hazırlanan kişisel bilgi formu, özgüven düzeylerini tespit etmek amacıyla Akın (2007) tarafından geliştirilen `Özgüven Ölçeği` kullanılmıştır. Veriler SPSS 17.0 programı ile çözümlenmiştir.Araştırma verilerinin analizlerinden elde edilen bulgulara göre, kız ve erkek öğrencilerin özgüven düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Aynı şekilde özgüven ile aile tipi, anne baba durumu, kardeş sayısı ve doğum sırası arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Diğer değişkenlerden yerleşim yeri, gelir düzeyi, ebeveyn tutumu, ebeveyn eğitim durumu, akademik başarı, ebeveynin çocuğa güven durumu, öğretmenin çocuğa güven durumu ve sorumluluk algısı ile özgüven arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Ortaokul, Öğrenci, Özgüven The aim of this study is to evaluate secondary level students' self-confidence level in terms of some variables. For this purpose, the population of the research has been identified as Afyonkarahisar. The research sample was the 251 eighth-grade students who studied at Hoca Ahmet Yesevi Primary School located in city center, Susuz Secondary School located in Susuz Town and Sadıkbey Primary School located in Sadıkbey during the 2013-2014 academic year.Personal information form which was developed by the researcher in order to collect data related to students' demographic characteristics and `Self-Confidence Scale` which was developed by Akin (2007) in order to determine the level of confidence of the students were used as a data collection tool for the research. The data were analyzed with SPSS 17.0 program.According to the findings obtained from the analysis of the research data, there was no significant difference between male and female students' self-confidence levels. Likewise, there was no significant difference between self-confidence and family type, parental status, number of siblings and birth order. However, a statistically significant difference was found between self-confidence and other variables like residence, income level, parental attitudes, parental education level, academic achievement, parent's child trust situation, the teacher's child trust status and responsibilities with the perception of self-confidence.Keywords: Secondary School, Student, Self-Confidence
Collections