Orta öğretim kurumu yöneticilerinin zaman yönetimi becerileri ile tutumları: Adıyaman ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Zaman, her meslekten bireyler üzerine baskı yapan evrensel bir kaynaktır. Zaman yönetimi ise, zaman içinde insanın kendini, işlerini, örgütünü ve diğer faaliyetlerini yönetmesidir. Bireyden topluma gelişimin temel unsuru eğitimdir. Ülkelerin gelişmişlik düzeyleriyle eğitim seviyeleri arasında sıkı bir ilişki vardır. Eğitimin toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel kalkınmanın en önemli aracı olduğu bilinmektedir. Eğitimin bir süreçtir o ve bu sürecin etkililiği büyük ölçüde zamanın iyi kullanılması bağlıdır. Dolayısıyla eğitim yöneticilerinin etkili ve verimli zaman yönetimi konusunda yeterli olmaları yaşamsal öneme sahiptir.Bu araştırmanın amacı, orta öğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin zaman yönetimi becerilerini belirlemektir.Bunun için Adıyaman ilinde çalışan orta öğretim düzeyindeki okullarda görev yapan yöneticilerden toplam 274 kişiye `Zaman Yönetimi Anketi`iletilmiş, bunlardan 175 tanesi değerlendirilmiştir. Araştırmada orta öğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin genel zaman yönetimine ilişkin görüşlerini belirlemek ve zaman yönetimi becerileri ile cinsiyet, medeni durum, branş, yöneticilik kademesi, eğitim durumu, kıdem, zaman yönetimine ilişkin herhangi bir eğitim alınması, yaş gibi değişkenleri arasındaki ilişki ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma bulguları değerlendirildiğinde zaman yönetimi ile görevi, en son mezun olunan okul, idarecilikte toplam hizmet yılı ve zaman yönetimi ile ilgili kurs alınması açısından anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir. Time is a source of pressure on individuals from all professions. One's man aging himself, his tasks, his organizations and other activities are time management. Basic factor from individual to society is education. There is a significant relation ship between the level of countries' development and education. It is known that education is the most significant instrument for social, political and cultural development. Education is a process and effectiveness of this process widely depends on well use of time. There fore, it is of vital im portance for education officers to be sufficent in effective and efficient time management. The aim of this study is to determine the time management skills of officers working at secondary education in stitutions.For this purpose, `Time Management Question naire` was delivered to 274 officers working at secondary education schools in Adıyaman province, and 175 were evaluated. In the study, it was a imed to revealthe opinions of officers working at secondary education institutions about general time management and a relationship between time management skills and variables such as gender, marital status, branch, managerial position, education level, whether he/she has received a training about time management, age.When the study findings were evaluated, it was marked that there is a significant relation ship between time management skills and the position, the last school gratuated from, totalexperience at management and having a training about time management previously.
Collections