Sivil toplum kuruluşlarının sosyal sermaye kapasiteleri: Adıyaman örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı sivil toplum kuruluşlarının sosyal sermaye kapasiteleriniirdelemek, sosyal sermayenin sosyal girişimcilik faaliyetlerine etkilerini sorgulamakve STK'ların bu yöndeki çeşitli görüşlerini yansıtmaktır.Araştırma evrenini 2013–2014 Adıyaman il merkezindeki sivil toplumkuruluşları oluşturmaktadır. Kıyaslama yapılabilmesi için ulusal düzeyde faaliyetgösteren bazı dernekler de örnekleme dahil edilmiştir.Görüşme yapılan toplam kişi sayısı 102'dir. Veri toplamak amacıyla görüşmeformu hazırlanmıştır. Görüşme tekniği ile elde edilen veriler sayılaştırılmış ve yüzdeolarak ifade edilmiştir.Katılımcıların soru başlıkları çerçevesinde yaptıkları beyanlar, doğrudanalıntı yoluyla aktarılmıştır. Sonuçlar karşılaştırılmış, bulgular kısmında iseyorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları özetle aşağıdaki gibidir;Örneklem kuruluşların ve kişilerin en önemli ortak özelliği toplumsalsorunların farkında olmalarıdır. Sosyal girişimcileri motive eden en önemli güdü,faydalı olma ve sorun çözme arzusudur. Katılımcılara göre, ülkemizde sosyal sorunolarak ilgilenilmesi gereken en başlıca alan eğitimdir. Bir sivil toplum örgütündeüyelerin bir araya gelme sıklığı, üretilen proje ve girişimleri olumlu etkilemektedir.Çalışmaya katılanlar deneyimlidir. Etkin STK'lar, paydaşlarına güvenmektedir. xiGüven unsuru, sosyal girişimleri olumlu etkilemektedir. Katılımcılar, çoğunluklaiçsel dürtülerle motive olmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sivil Toplum, Sosyal Sermaye, Sosyal Girişimcilik The aim of this study to examine the capacity of civil society organizations,social capital, social capital and social entrepreneurship activities to inquire about theeffects of various views of NGOs in this direction is to reflect.The research system has been conducted by non-governmental organizations in2013 and 2014 in Adıyaman. To be able to carry out a comparison, associations thatoperate at the national level have been included in the sampling.The total number of persons interviewed is 102. Interview form was preparedin order to collect data. The data collected through interview were quantified andexpressed as percentage.Interviewees' declarations within the framework of the question title weretransferred via a direct quote. The results have been compared and also interpreted inthe findings section. The result of the study is as follows;The most important common feature of the sample organizations andindividuals is that they have been aware of social problems. The most importantincentive that motivates social entrepreneurs is the desire of being helpful andproblem-solving. According to interviewees, the primary area that needs to be dealtwith as a social issue in our country is education. The frequency of gatherings ofmembers in a non-governmental organization affects the generated projects andxiiienterprises positively. The participants of the study are experienced. Effective nongovernmentalorganizations rely on their partners. Element of trust positively affectssocial initiatives. Persons producing services in this area are mostly motivated byinner incentives.Keywords: Civil Society, Social Capital, Social Entrepreneurship
Collections