Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, İshak
dc.contributor.authorKemerlioğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-07T10:58:05Z
dc.date.available2020-12-07T10:58:05Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135574
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı otel hizmetlerinden faydalanan müşterilerin hizmetkalitesi algılarının, beklenen ve gerçekleşen hizmet kalitesi arasındaki farkıntespitidir. Çalışma çeşitli bölgelerde faaliyet gösteren beş adet beş yıldızlı oteldeyapılmıştır. Müşterilere uygulanan anket Servqual anketidir, altmış soruiçermektedir. Anketin içeriği beklentiler, deneyimler, memnuniyet ve demografikbilgiler olmak üzere dört kısımdır. Müşteri cevapları karşılaştırıldığında müşterilerinbeklenti içinde oldukları ve deneyimledikleri hizmet arasındaki fark tespit edilmiştir.Günümüzde hizmet kalitesinin önem kazanması, daha doğru ölçülebilmesiningerekliliğini arttırmıştır. Çalışmamızda hizmet kalitesinin ölçümünde için ServqualÖlçeği kullanılmıştır. Servqual, algılanan hizmet kalitesini ve kalite derecesiniölçmektedir.Müşteri memnuniyeti müşteri sadakatini doğurduğundan, müşteri sadakati deölçülmüş olunacaktır. Müşteri memnuniyeti için incelenen hizmet olgusu,üretiminden arzına, kalitesine ve ölçümüne kadar bu araştırmaya konu olmuştur.Sonuç kısmında anket cevapları doğrultusunda demografik bilgiler bazındadeğerlendirmeler yapılmıştır. Anketlerden elde edilen en önemli sonuç müşteribeklentileriyle, müşteri deneyimlerinin arasındaki farkın görülmesidir. Sonuçlar ışığında otellerin en zayıf olduğu alanların fiziksel özellikler, heveslilik ve güvenboyutları olduğu tespit edilmiştir.Otelin fiziki şartlarında yenilikler yapması, güven duygusunu geliştirmek içinçok iyi personel seçimi yapması, hizmet içi ve hizmet dışı eğitime önem vermesiönerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Otelcilik, Konaklama, Hizmet Kalitesi, Servqual,Müşteri Memnuniyeti
dc.description.abstractAim of this research to determine perception of service quality in customermind, differences between expected and realized service quality. This study wasprepared by working with 5 hotels with five stars in different locations in Turkey.Customer survey is Servqual survey, contains sixty questions. Survey includes fourparts which contains expectations, experiences, satisfaction and demographicinformations. When answers compared, the difference on service quality betweenhotel provided and customer perceived is gathered.Today increasing importance of service quality required better calculation. Inthis study Servqual was used. Servqual calculates perceived service quality anddegree of quality. Customer satisfaction brings customer loyalty, thus customerloyalty would be calculated by this way. In conclusion, some advises arounddemographic informations to the company was prepared according to survey'sanswer. According to surveys, it was analyzed that weakest areas of hotel group aretangibles, responsiveness and reliability. Renovation on physical elements, qualifiedemployee selection to improve trust issue, education for service were advised.Keywords: Tourism, hotel management, accommodation, service quality, Servqual,customer satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde müşterilerin hizmet beklentileri ve memnuniyet (Tatmin) düzeylerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Şifa tur örneği
dc.title.alternativeA research about assesment of customer service expectation and customer satisfaction level in hotel administiration: Şi̇fa tour example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmCustomer services
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmServqual method
dc.identifier.yokid10051035
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364991
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess