Sağlık Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin problem çözme becerilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, GATA Sağlık Astsubay Meslek Yüksek Okulunda öğrenim gören MYO 1. ve 2. sınıf öğrencilerin, problem çözme becerilerinin çeşitli bağımsız değişkenler açısından incelenmesi olup, sağlık sınıfına mensup askeri öğrencilerin öğrenim gördükleri süre, bundan öncesi ve meslek hayatına atıldıkları dönemde problem çözmedeki becerilerini değerlendirmek, problemlerin sebeplerini belirlemek, sebeplerin kişi üzerine etkilerini bularak çözüm yoluna katkıda bulunmak ve öğrencilere meslek yaşamlarında hitap ettiği topluluk, aile ve sosyal arkadaşlarıyla sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazandırılmasında rehber olmak amaçlı yapılan betimsel bir çalışmadır. Arttırmanın evreni 2013-2014 eğitim öğretim yılında Ankara ili GATA Sağlık Astsubay Meslek Yüksek Okulunda öğrenim gören, 117 adet 1. sınıf, 110 adet 2. sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Araştırmada öğrencilerin problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla Problem Çözme Envanteri, araştırmanın değişkenlerine yönelik bilgi toplamak amacıylada, Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arasında kesikli verilerin karşılaştırılmasında Ki-kae testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda SAMYO öğrencilerinin, aile gelir durumu, spor yapma durumları, geriye dönüp baktıklarında yapmak istediklerini gerçekleştirme durumları, yaşadıkları kötü olaylardan etkilenme dereceleri, algıladıkları problem çözme beceri seviyeleri, problem çözme becerilerinin düşük olması durumunda profesyonel destek alma durumları, değişkenleri açısından problem çözme becerilerinin anlamlı ölçüde iyi olduğu bulunmuştur.Araştırma sonucunda SAMYO öğrencilerinin, sınıf, yaş, anne baba çalışma ve eğitim durumları, okul başarı durumları, sigara kullanım ve süreleri, kardeş sayıları, anne-baba tutumu, anne-baba hukuki durumları, ailelerin oturduğu yerleşim birimleri, sorunlarını paylaştıkları kişiler, öğrencilerin kendilerini tanımlama durumları, PDRM ye gitme durumları, sosyal faaliyetlere katılım durumları, kendilerini kötü etkileyen olaylar ve etkiyi azaltmak için buldukları çözüm yolları, değişkenleri açısından problem çözme becerileri açısından anlamlı ölçüde farklılık göstermediği bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Problem Çözme Becerisi, Sağlık Astsubay Meslek Yüksek Okulu The present study is a descriptive work of research that aims to investigate problem solving skills among 1st and 2nd graders studying at GATA NCO Vocational School of Health Services in terms of different independent variables; to evaluate these skills before the training, during the training and at the time when the students start their professional careers, to determine the underlying reasons of the problems they face, to contribute to the solution by finding out the effects of these reasons on the individuals; and to guide the students to acquire the skills for successful communication with their families, friends and the people in their professional environments. The sample of the study consists of 117 1st graders and 110 2nd graders studying at GATA NCO Vocational School of Health Services in the academic year 2013-2014. In the study, Problem Solving Inventory was used in order to assess the students' problem solving skills, and for gathering information related to the variables, a demographic information form prepared by the researcher was used. The data analysis was conducted through Chi-square test to compare the discrete data between groups.According to the results, it was found that problem solving skills were significantly high in terms of the variables including the students' family income, involvement in sports activities, rates of realizing their dreams, the extent of negative influence caused by their bad experiences, their perceived skills of problem solving, and the status of getting professional support in the case of low problem solving skills.In the light of the results of the study, no significantly high levels of problem solving skills were observed in terms of the variables including the students' grade levels, age, parents' professions and education levels, academic achievement, smoking and smoking experience, number of siblings, parental attitudes, legal status of parents, the residential areas in which their families live, the people with whom they share their problems, students' conditions of defining themselves, the status of attending PDRM, rates of joining social events, the negative events that affect them badly, and the ways of solutions they find to reduce the negative effects of these events.Keywords: Problem Solving Skills, NCO Vocational School of Health Services
Collections