Eşitlik algısının örgütsel sessizlik ile ilişkisi: Üniversite öğrencileri üzerine görgül bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; öğrencilerin motivasyonlarının eşitlik teorisi kapsamındadeğerlendirilmesi sonucunda ortaya çıkacak örgütsel sessizlik nedenlerini araştırmakamacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye'deki bir kamuüniversitesinde halen öğrenim görmekte olan Eğitim Fakültesi ve İktisadi İdariBilimler Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmada öncelikle `Motivasyonun genel tanımı` ve bu konuda yapılançalışmalardan özet alıntılar ile `motivasyon teorilerinden` bahsedilmiştir.Araştırmanın esasını oluşturan J. Adams'a ait olan ''Eşitlik Teorisi'' yöntemiyleaçıklanmış ve `örgütlerde adalet` olgusu ile bu konuda yapılan çalışmalardanfaydalanılarak anlatılmıştır. Son olarak `örgütsel sessizlik` konusu incelenmiş ve bukonudaki daha önce yapılmış bilimsel eserlerden faydalanılmıştır. Araştırmadatoplam 235 öğrenciye anket uygulaması yapılmıştır. Anket: Eşitsizlik ve EşitsizliğeKarşı sessiz kalma ölçeği olarak iki bölüm ve toplam 20 sorudan oluşmaktadır.Uygulama öncelikle öğrencilerin eşitsizlik algılarının hangi demografik şartlara göredeğişiklik gösterdiğini ölçmeye yöneliktir. İkinci bölümde de öğrencilerineşitsizliklere karşı sessiz kalma durumlarının demografik şartlar ve öğrencilerinsessiz kalmalarını etkilemesi düşünülen olası durumlar karşısında nasıl değiştiğiniölçmeye yöneliktir. Araştırmada esas olarak, ortaya çıkabilecek sessizlik halininsebep olduğu duygular ve fikirler (Korku, boyun eğme(itaat), gelecek kaygısı,kendini ve ilişkilerini muhafaza etmek, maddi zayıflıktan kaynaklanan özgüveneksikliği, çoğunluğa uyma. v.s) tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca ölçeğingüvenirliliği Cronbach alfa (α) yöntemiyle test edilmiştir. Araştırma sonucu ulaşılanveriler incelendiğinde uygulanan ölçeğin geçerli olduğu ve güvenirliliğinin de yeterliolduğu görülmüştür.Uygulama, öğrencilerin çeşitli değişkenler karşısında sessiz kaldıklarını veeşitsizliklere karşı kendilerini yeterince ifade edemeyip, bunun sonucunda okula olanbağlılıklarında ve derslerine karşı olan motivasyonlarında azalmalar olduğunugöstermiştir.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Eşitlik Teorisi, Örgütsel Adalet, Örgütsel Sessizlik This research; students are evaluated in the context of equality of motivationtheory will emerge as a result of organizational silence was conducted to investigatethe causes. The sample of the survey, pain Pain located in the Faculty of education,currently University of interviewers Opns and now constitute the Faculty ofEconomics and Administrative Sciences.The first part of this research deals with `the Definition of Motivation` and`Motivation theories` along with the summaries on this subject. Adam's`EQUALITY THEORY` has been explained and `Organizational Fairness` concepthas been described thanks to the earlier works on this subject. 235 students in totalhave been surveyed during this research. The questionnaire consists of two parts; oneis inequality and the other one is remaining quite against inequality and it alsoincludes 20 questions in total. The application firtly aims to measure according towhich demographic possibilities students' sense of inequality shows variances.Originally in this research the tendency lying under the quiteness behaviour (Fear,submitting, academic expectation, self-protection, relation protection, lack of selfconfidenceas a result of poverty, submittion the mass) has been tried to detect. Thereliability of the test has been evaluated with Cronbach alfa (α) method. The datafound during reseach shows the reliability of the test.Aplication, students stayed silent in the face of several variables and highlightsinequalities cannot be expressed enough themselves against and, consequently, indevotion to the school and course to the motivation they have shown reduction in is.Key Words Motivation, Equality Theory, Organizational Fairness, OrganizationalQuiteness
Collections