Eğitim kurumlarında stratejik planlama olgusu: Betimleyici bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilginin hızla arttığı ve mevcut bilgilerinde sürekli değiştiği bir dünyada bireylerin, kurumların ve iş dünyasının ortaya çıkan ve değişim gösteren bilgileri yakından izlemesi nispeten daha güç hale gelmiştir. Bu nedenle planlamanın önemi eskisine nazaran daha da artmıştır. Planlama faaliyetleri de günümüzde daha çok stratejik planlama süreci şeklinde uygulamaya konmaktadır.Stratejik planlama her alanda olduğu gibi eğitim alanında da önemli bir süreçtir. Eğitimin sisteminin günümüz şartlarına uygun bir biçimde insan yetiştirebilmesi, mevcut kaynakların etkili ve verimli bir şekilde kullanmasından geçer.Bu çalışmamızın amacı, eğitim kurumlarında 5018 sayılı yasa ile zorunlu hale gelen etkili stratejik planlamanın özelliklerini betimleyici biçimde incelenmesidir. Bu sayede bundan sonraki süreçlere katkıda bulunulacağı öngörülmektedir. Çalışmada İzmir ili Tire ilçesinde görev yapan ve planlama sürecinde görev alan personellerden anket yoluyla süreç hakkında görüşleri alınmıştır. Elde edilen veriler analiz edildiğinde sürece katılanların stratejik planlama süreci hakkında olumlu bakış açısına sahip olduğu tespit edilmiştir. In a world where information has been increasing and permanantly changing, it became difficult for individuals and corporations to monitor these changes. Therefore, the importance of planning had been increased in terms of past. Planning activities has also been implemented more or less as strategic planning process. Strategic planning is also an important process in the education field, as in all other fields. To raise a person who is appropriate for todays conditions, education system should use current resources as effective and efficient. The aim of this study is to investigate the charasterstics of effective strategic planing in education organization in line with the law of 5018. By doing this, we foresee that it will make contribution to next processes in education corporations. In the study, we obtained the views of staff who made contribution to planning process in İzmir, Tire via survey method. Findings from analysis showed that people who made contribution to strategic planning process have positive views on strategic planning process.
Collections