Temel eğitim kurumlarında yöneticilerin karşılaştıkları öğrenci ve veliden kaynaklanan yönetsel sorunlar: Uşak ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETTEMEL EĞİTİM KURUMLARINDA YÖNETİCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI ÖĞRENCİ VE VELİDEN KAYNAKLANAN YÖNETSEL SORUNLAR (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ)BARKAHAN, YunusYüksek Lisans, İşletme Anabilim DalıDanışman: Doç. Dr. M. Akif HELVACIEkim 2015, 131 sayfaBu çalışmada, Uşak ili temel eğitim okullarında görev yapan yöneticilerin öğrencilerden ve velilerden kaynaklanan yönetsel sorunlarının neler olduğu ve bu sorunlarla ilgili görüşlerin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği tespit edilmeye çalışılmıştır.Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini 2013-2014 yılı Uşak ili kamu temel eğitim kurumlarında görev yapan ve evreni oluşturan 134 okul yöneticisinden 95 yönetici oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Meşe (2009) tarafından geliştirilen ve ilave sorun ifadeleriyle zenginleştirilen `Temel Eğitim Okulu Yöneticilerinin Okul Yönetiminde Karşılaştıkları Sorunlar Anketi` kullanılmıştır.Okul yöneticilerinin sorunlarını belirleme ölçeğindeki her bir alt boyuta ilişkin verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmış, sonuçlar tablo halinde sunulmuşturAraştırma bulgularına göre Uşak ili temel eğitim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin yönetim sürecinde öğrenci ve veli kaynaklı sorunlar yaşadıkları anlaşılmıştır. Okul yöneticilerinin karşılaştıkları öğrenci kaynaklı en önemli sorunun öğrencilerin geleceğe dönük planlarının olmaması olduğu; veli kaynaklı en önemli sorunların ise; velilerin eğitimi sadece öğretmen-okuldan beklenen bir olgu olarak görmesi, velilerin öğrencilere yeterince psikolojik destek vermemesi olduğu saptanmıştır. Öğrenci ve velilerden kaynaklanan sorunların öğrenci sayısı, öğretmen sayısı ve yönetici sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Temel eğitim, öğrenci, veli, okul yöneticisi. ABSTRACTMANAGERIAL PROBLEMS ENCOUNTERED IN BASIC EDUCATION INSTITUTIONS ARISING FROM STUDENTS AND PARENTSBARKAHAN, YunusMaster, Department of ManagementThesis Supervisor: Associate Prof. M. Akif HELVACIOctober 2015, 131 pageIn this study, it has been tried to determine the administrative problems of administrators working in basic schools in Uşak, caused by students and by their parents. Also it has been tried to find out; whether the views related to those problems can change according to several variables.The sample of the survey used in a scan model constitutes of 95 managers out of 134 school administrators working in public basic education institutions and forming the universe between the years of 2013-2014 in Uşak. As a data collection tool ,the survey developed by Meşe (2009) and enriched with additional issue expressions called ` Problems Encountered by School Administrators in Basic Education in School Management ` was used.For the analysis of the datas on each sub-dimension in the scale of determining the problems of school administrators the package program SPSS was used and the results were presented as tables.According to the findings of the research, it is understood that the school managers had problems in management process arising from students and their parents in Uşak. The most important problem of the students identified is the absence of their future plans. Other crucial problems arising from parents are as follows: parents think that the education is only teacher and school-oriented concept, parents don't give enough psychological support to their students. It is also observed that these problems vary depending on the numbers of students, teachers and administrators in the schools.Keywords: Basic education, student, parent, school administrators.
Collections