Öğretmenlerin problem çözme yaklaşımları ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖĞRETMENLERİN PROBLEM ÇÖZME YAKLAŞIMLARI İLE ÖĞRETMENLİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİYILDIRIM, İlkerYüksek Lisans, İşletme Bilim DalıTez Danışmanı: Doç. Dr. Mehpare TOKAT ARGANEylül-2015, 89 sayfaBu tezin temel amacı; ilkokul öğretmenlerinin problem çözme yaklaşımları ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Ayrıca öğretmenlerin demografik özelikleri açısından problem çözme yaklaşımları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeylerindeki farklılaşmaların incelenmesi de araştırmanın diğer amacını oluşturmaktadır.Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, problem çözme yaklaşım ölçeği ve öğretmenlik tutum ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili merkez ilçede bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokullarda görev yapan 168 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin problem çözme yaklaşım düzeylerinin oldukça gelişmiş olduğu, öğretmenlerin problem çözme yaklaşımları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı ve pozitif yönlü ilişkilerin olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin problem çözme yaklaşımlarını kullanma düzeyleri arttıkça veya azaldıkça mesleklerine yönelik tutumları da aynı doğrultuda artmakta veya azalmakta olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, medeni durumlarına, öğrenim durumlarına, öğretmenlik kıdemlerine, okulda çalışma sürelerine ve branşlarına göre problem çözme yaklaşımlarında istatistiksel açıdan farklılaşmaların olduğu, medeni durum ve branş değişkeni dışındaki diğer demografik özelliklerine göre de öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında farklılaşmaların olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Problem Çözme, Problem Çözme Yaklaşımı, Tutum, Öğretmenlik Tutumu ABSTRACTSTUDY OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PROBLEM SOLVING APPROACH TO TEACHING AND ATTITUDES OF TEACHERSYILDIRIM İlkerMaster of Science in BusinessSupervisor: Assoc. Dr. Mehpare TOKAY ARGANSeptember-2015, 89 pagesThe main objective of this study is to determine the relationship between problem-solving approaches and the teaching attitudes of primary school teachers. İn addition to this examining the variations in teachers' attitudes towards the teaching profession level problem-solving approach in terms of demographic characteristics constitute an other further object of the research.In the end, the personal information form, a questionnaire consisting of teaching problem-solving approach and attitude scales scale; 2013-2014 academic of Education elementary school in the county was administered to 168 teachers.The data obtained from the questionnaires were analyzed using SPSS 21.0 statistical software package on the computer.Research; teachers' level of problem-solving approach is quite advanced, between attitudes of teachers toward teaching problem-solving approach has been determined that there are statistically significant and positive relationship. Using problem-solving approach of the teacher level increases or decreases, the attitudes towards the profession has reached the conclusion that the increase or the decrease in the same direction. Research on teachers' gender, age, marital status, educational status, teacher seniority, the problem-solving approach based on working time and branches in schools where the variations for statistical purposes, according to marital status and other demographic characteristics other than the branch variable is determined that the variations in attitudes towards the teaching profession.Keywords: Problem Solving, Problem Solving Approach, Atti Teacher Attitudes
Collections