60-66 aylık öğrencilerin ilkokula hazır olunuşluk bakımından uygunluğunun incelenmesi: Afyonkarahisar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma öğretmen görüşlerine göre, birinci sınıfa başlayan 60-66 aylık öğrencilerin ilkokula hazır olunuşluk bakımından uygunluklarını, 66 ay ve üzerindeki öğrencilerle karşılaştırarak, belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda oluşturulan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar merkezde bulunan resmi ilkokullarda birinci sınıf okutan 289 öğretmene uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizinde, t testi, tek yönlü varyans analizi (One Way Anova), LSD ve Dunnett C Post Hoc testlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; 60-66 aylık öğrencilere göre 66 ayın üzerindeki öğrencilerin hedef kazanımlara erişim düzeylerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Buradan 66 ay üzerindeki öğrencilerin okula, 60-66 aylık öğrencilere göre daha hazır düzeyde oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlkokula hazır olunuşluk, okula başlama yaşı, 4+4+4 eğitim sistemi The aim of this study is to identify convenience of first grade students who are 60-66 months in terms of readiness level by comparing to 66 months and above students according to opinions of teachers.Prepared questionnaire form in accordance with purpose was applied 289 teachers who lecture first grades students in the city centre of Afyonkarahisar in 2013-2014 education semester. In the analyse of obtained data from questionnaire forms, t-test, one way anova, LSD and Dunnet C Post Hoc tests were benefitted.In the result of this study, it was found out that 66 above month's students have higher level at reaching target acquisitions in comparison with 60-66 months students. Hence, it was resulted that 66 above month's students are at higher readiness level in comparison with 60-66 months' students.Key Words: Readiness to primary school, the age of starting school, 4+4+4 education system.
Collections