Çalışanların verimliliğinde iletişimin yeri ve önemi: İtfaiye Teşkilatı Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı örgütlerdeki işgörenlerin, verimliğinin artmasında iletişimin ne kadar önemli bir yere sahip olduğunu ortaya koymaktır. Çalışmanın teorik olan kısmında verimlik ve iletişim kavramları detaylı bir şekilde ele alınıp açıklanmaya çalışılmıştır. Örgütsel ve bireysel iletişim önemi vurgulanmış, iletişimin işgören verimliliğini etkileyip etkilemediği, iletişim engeleri ve çözüm yolları incelenmiştir.Araştırma Türkiye genelindeki İtfaiye Teşkilatında görev alan 9936 personeli kapsamaktadır. Araştırmanın evreni çok geniş olduğundan, Ankara İtfaiye Teşkilatında çalışan 219 personel ve yöneticilerden oluşan örnekleme, anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik değerlendirme tipinden oluşan 55 soru sorulmuş alınan cevaplar, SPSS programında Güvenirlilik, Frekans, Regresyon ve Korelasyon testi istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiş ve çıkan sonuçlar yorumlanmıştır.Analizler neticesinde, örgütsel iletişim, yönetsel iletişim, işgören iletişimi ve etkin iletişimin algılanan işgören verimliğini pozitif yönde etkilediğini ve aralarındaki ilişkinin pozitif yönde olduğuna dair bulgular elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Verimlilik, Örgütsel verimlik, İşgören verimliliği, iletişim, Örgütsel iletişim, Etkili iletişim The main goal of this study is to determine the importance of communication for the productivity of employees in organizations. In the theoretical part of the case study, the productivity and communication concepts are aimed at to be explained and discussed in detail. It was emphasized of the importance of organizational and individual communication. Also the communication challenges and how to find the possible solutions for them, whether communication affects employee productivity, are discussed.The research involves 9936 stuffs who work in fire brigades throughout Turkey. The applications of sampling and questionnaire were conducted for only 219 stuffs who work as a manager or an employee in Fire Brigade of Ankara, because the scope of this research is quite comprehensive. 55 questions formed the type of estimation which is for the purpose of this study were asked them and the given answers were analyzed with using statistics technics of the test of SPSS for reliability, frequency, Regression and Correlation. Thus the results were interpreted due to this programme.In the analysis results, there are findings which were obtained that perceived productivity of employee and relationship between themselves were affected positively by organizationalcommunication, managerial communication, employee communication and effective communication. Keywords: Productivity, Organizational productivity, Employee productivity, Communication, Organizational communication, Effective communication.
Collections