Dönüştürücü liderlik davranışının iş görenlerin duygusal zekâ gelişimine etkileri, hizmet sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada bankalarda çalışanların dönüştürücü liderlik davranışlarının duygusal zeka gelişimine etkisi incelenmiştir. Ayrıca çalışmada cinsiyet, eğitim durumu, yaş ve kurumda çalışma yılı (kıdem) değişkenleri söz konusu çalışma için incelenmiştir. Örneklem olarak Ankara İlinde bulunan bankalarda çalışan personeller ele alınmıştır. 24 bankaya dağıtılan 400 anketin 236 adedi toplanabilmiş ve bunlardan 162 tanesinin araştırma için kullanılabilir durumda olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan katılımcılara dağıtılan anketin birinci bölümünde demografik bilgiler yer almaktadır. Ölçeğin ikinci bölümünde daha önceden güvenirliliği ve geçerliliği test edilmiş ve 23 madde ve 4 alt boyuttan (Vizyon – İlham Sağlama ve Bireysel İlgi Gösterme, Takım Çalışmalarına ve Yüksek Başarı Beklentisine Sahip Olma, Entelektüel Teşvikte Bulunma, Grup Amaçların Kabulünü Sağlama) oluşan `Dönüştürücü Liderlik Anketi` (İşcan,2002) yer almaktadır. Ölçeğin üçüncü bölümünde ise yine daha önceden güvenirliliği ve geçerliliği test edilmiş olan, 30 maddeden oluşan `Duygusal Zekâ Anketi` (Pamukoğlu 2004: 142) yer almaktadır. Anketleri; bankada çalışanların cevaplaması istenmiştir. Kullanılan anketlerden Dönüştürücü Liderlik Anketi için iç tutarlılık katsayısı (Cronbach alpha) değerinin α =0.930 olduğu duygusal zekâ anketinin ise hesaplanan iç tutarlılık katsayısı (Cronbach alpha) değerinin α =0.925 görülmüştür.Yapılan güvenirlik çalışmalarına ilişkin bulgular, ölçeklerin güvenilir bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Dönüştürücü Liderlik, Duygusal zekâ The purpose of the study is to examine ' The effects of transformative leadership roles on the improvement of emotional intelligence on the staff in banks. Furthermore , the effects of parameters such as gender ,educational status,age, and the number of the years in the bank (seniority) on participants were examined.The sample of the study is comprised of the staff of banks in Ankara. Out of 400 questionaries which are delivered to 24 banks 236 questionaries are collected and 162 ones are seen to be useful for the study . In the first part of the scale delivered to the participants personal demographic information is requested.ın the second part of the scale,transformative leadership questionaire' (İşcan,2002) having 23 items and 4 subdimensions(vision,providing inspiration and showing interest individually,having teamwork and high expectations of success, encouraging intellectually, providing admittance of group aims)whose reliability and validity tested beforehand is used. Moreover in the third part of the (Pamukoğlu 2004: 142) 30 items whose reliability and validity tested beforehand is used. Staff in banks are asked to fill in the given questionaries. A factor and reliabity analysis is conducted for determining the structural validity of the surveys used in the study. Internal consistency coeffecient value calculated for reliability study is found to be α =0.930, internal consistency coeffecient value calculated for emotional intelligence is found to be α = 0,925 . The results of reliability studies show that surveys used for the study have reliability.Key words: Leadership, Transformative Leadership, Emotional Intelligence
Collections