Taşımalı eğitim veren okullardaki öğretmen ve yöneticilerin iş yaşam kalitelerinin örgütsel bağlılık düzeyleri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı; taşımalı merkezi okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin iş yaşam kalitesini ve örgütsel bağlılık düzeylerini belirlemek, demografik özelliklerine göre iş yaşam kalitesini incelemektedir.Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, iş yaşam kalitesi ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar taşımalı merkezi olan ilköğretim kurumlarında görev yapan 164 yönetici ve öğretmene uygulanmıştır.Araştırma sonucunda; yönetici ve öğretmenlerin yüksek iş yaşam kalitesi düzeyine sahip oldukları, orta düzeyde örgütlerine bağlı oldukları saptanmıştır. Öğretmen ve yöneticilerin, iş yaşam kalitesi düzeylerinin farklılık göstermediği, cinsiyetlerine, yaşlarına, öğretmen olarak görev yapma sürelerine ve görevlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin cinsiyet ve yaşlarına göre örgütsel bağlılık düzeylerinde farklılıklar saptanırken, medeni durum, öğretmen olarak görev yapma süresi ve şu anki okulunda çalışma süresine göre örgütsel bağlılık düzeylerinde farklılaşma olmadığı belirlenmiştir.Taşımalı eğitim veren okullarda görev yapan öğretmenlerin iş yaşam kalite düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında anlamlı ilişkilerin olduğu, örgütsel bağlılık düzeyleri üzerinde iş yaşam kalitesinin önemli etkisinin olduğu anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Taşımalı Eğitim, İş Yaşam Kalitesi, Örgütsel Bağlılık. This thesis' aim is to determine the quality of work life and the level of organizational commitment of the teachers and administrators working in transport center schools and to examine them according to demographic characteristics.In this purpose, the personal information form, the business scale and the quality of work life questionnaire consisting of organizational commitment scale; were applied in 2013-2014 academic year to 165 teachers and administrators working in primary schools having a transport center in Afyon.As a result of research; it was found that the teachers' and administrators' have a high quality of work life, medium level bound to be their organizations. It was determined that the teachers' and administrators' level of quality of work life did not show differences, it differs according to gender, age, the time to work as a teacher and to their tasks. It was found that the teachers' and administrators' have differences in their level of organizational commitment according to gender and age, no differentiation was determined to be in the level of organizational commitment according to the working time in the current school, the period to work as teacher and marital status.It was found that there are significant relationships between level of quality of work life and the organizational commitment levels of teachers' working at bussed education schools, a significant influence has been found in their quality of work life which is on their organizational commitment levels.Keywords: Bussed Education, Quality of Work Life, Organizational Commitment
Collections