Show simple item record

dc.contributor.advisorKavas, Erkan
dc.contributor.authorŞahin, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:51:05Z
dc.date.available2020-12-07T10:51:05Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134693
dc.description.abstractBu araştırma; öğretmenlerin, örgütsel adalet algıları ile örgütsel bağlılıklarını tespit etmek, örgütsel adalet ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda kişisel bilgi formu, Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve Örgütsel Adalet Ölçeği'nden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili, Bayat ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda görev yapan tüm öğretmenlere uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, öğretmenlerin yüksek düzeyde örgütsel adalet algısına ve yüksek düzeyde örgütsel bağlılığa sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında istatistiksel açıdan pozitif yönlü yüksek düzeyde anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir ifade ile öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının artması beraberinde örgütsel bağlılık düzeylerinin artmasına neden olmaktadır.Anahtar Kelimeler: Adalet, örgütsel adalet, bağlılık, örgütsel bağlılık
dc.description.abstractThis search is made for determining the organizational justice and organizational addiction of teachers and for examining the between Organizational justice and Organizational addiction.Through the aim of the search, Personal information form, a questionnaire to asses the Organizational justice and Organizational addicition was applied to all the teacher who work in Afyonkarahisar, Bayat, National Education Ministery teacher in 2013-2014 term.The data obtained from the questionnaires was examined with SPSS 21.0 Programme in computer. As a result of the examine, It is assesed that teachers have Organizational justice and Organizational addicition at a high level. It is concluded from the questionnaires that there are positive and high level relationship between the Organizational justice and Organizational addiction for teachers. In other words, Increasing of teachers' organisational justice caused increasing of teachers' organizational addicition.Keywords: Justice, organizational juıstice, addiction, organizational addiction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel adalet ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin belirlenmesinde öğretmenlere yönelik bir araştırma: Bayat örneği
dc.title.alternativeA search of determination relationship between organizational justice and organizational: Addiction for teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10081101
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616512
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess