Kamu çalışanlarının internet bankacılığından yararlanma düzeylerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet bankacılığı, bankacılık sektörünün günümüzde hızla gelişen önemli bir faaliyetidir. Bu araştırma ile kamu çalışanlarının internet bankacılığından yararlanma düzeylerine etki eden faktörlerin araştırılması amaçlanmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde dünyada bankacılığın geçmişten günümüze tarihsel gelişimi, Türkiye'de bankacılığın günümüze nasıl geldiği incelenmiştir. Bankaların sunduğu hizmetler ve elektronik bankacılık hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümünde internetin ve internet bankacılığının tarihsel gelişimi, internet bankacılığının işlevleri, olumlu ve olumsuz yönleri ele alınmıştır. Ayrıca internet bankacılığında güvenlik konusuyla ilgili bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise araştırma bulgularına yer verilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler Bolu ilinden anket yöntemi ile elde edilmiştir. İstatistiksel bulguların sayısal yöntemle özetlenmesi için betimleyici analiz, hazırlanan ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini ölçmek için faktör analizi, ölçülen değişkenlerin orta değerden farkını ölçebilmek için t-testi, bağımlı ve bağımsız değişken arasındaki ilişkilerin derecesini ölçebilmek için Pearson Korelasyon analizi yapılmıştır. Daha sonra internet bankacılığı kullanım tercihlerini etkileyen faktörlerin demografik ve sosyo-ekonomik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin tespiti için varyans analizleri yapılmıştır. Varyans analizleri sonucunda farklılık bulunması halinde, bu farklılığın hangi iki değişkenden kaynaklandığının belirlenebilmesi amacıyla Post Hoc testinden ve internet bankacılığı kullanımına etki eden faktörlerin önem düzeyine göre değerlendirilmesinde kümeleme analizinden yararlanılmıştır.Bulgular ışığında değerlendirme yaparken kamu çalışanlarının internet bankacılığından yararlanma düzeylerinde 6 faktörün etkisi gözlenmiştir. Bu doğrultuda uygulayıcılara ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmaktadır. Müşteri memnuniyeti oluşturmak için internet bankacılığı kullanıcılarının demografik ve sosyo-ekonomik bilgilerine dayalı, müşteri odaklı pazarlama anlayışı ile beklentinin üzerinde hizmet sunulmalıdır. Internet banking is an important activity of the banking sector is rapidly developing today. This research aimed to investigate the factors affecting the benefit level of public employees from internet banking.Research in the first section, the historical development of banking in the world and in Turkey were examined. Services offered by banks and was given information about the electronic banking. Research in the second section, the historical development of the internet and internet banking, positive-negative aspects of internet banking and internet banking functions were examined. Also it gives information about the security of internet banking. There are the research findings in the third. Research data were obtained by survey method in Bolu. Descriptive analysis to show the statistical datum in numerical tables, to prove the reliability factor analysis tables, t-test to find out the variant in avarage merit, and the Pearson corolation analysis to measure the degrees of relations between dependent and independent variants have been used. Afterwards, Anova and Posthoc were used in order to test hypotheses. According to the level of importance of factors affecting the use of internet banking has benefited from the cluster analysis to determine.In the light of these findings, it has been observed the level of benefıt from internet banking of the public employees effected by six factors when making their preference. Some suggestions are made to those who apply and search. Internet banking users to build customer satisfaction based on the demographic and socioeconomic information, customer-oriented services should be offered on the expectations of the marketing concept.
Collections