Okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini gösterme düzeyine ilişkin öğretmen görüşü (Şereflikoçhisar ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin tespiti amaçlanmıştır. Betimsel bir araştırma olan ölçeğin birinci bölümünde öğretmenlerin demografik özelliklerini belirlemek için cinsiyeti, branşı, kıdemi, bulunduğu okulda müdürü ile çalışma süresinin sorulduğu dört soru, ölçeğin ikinci bölümünde ise müdürlerin dönüşümcü liderlik özelliklerini ortaya çıkaran dört alt ölçek kullanılmıştır. Bu çalışma tarama modelindedir. Araştırmacı tarafından uyarlanan Beşli Likert Tipi, dönüşümcü liderlik anketi 2013-2014 yılı Ankara ili Şereflikoçhisar ilçesinde görev yapan öğretmenlere uygulanmıştır. Araştırmada oransız küme örneklem yöntemi kullanılmıştır. Anket uygulanması sırasında öğretmenlere 450 anket dağıtılmış, 414 anket geri dönmüştür. Verilerin analizi frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi çözümleme teknikleri kullanılarak SPSS 17,0 (The Statistical Packet for Social Sciences) paket programında bilgisayar ortamında yapılmıştır.Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin en çok sahip olduğu özellik ideal etki özelliğidir. Bunu takip eden diğer özellikler, bireysel ilgi, ilham verici motivasyon ve zihinsel teşvik özelliğidir. Öğretmenler okul müdürlerini değerlendirirken ilham verici motivasyon ve zihinsel teşvik özelliklerine sahip olmayı daha düşük düzeyde değerlendirmişlerdir. Öğretmenler, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliğini gösterdiğini söylemişler fakat bu özelliklerin geliştirilerek iyileştirilmesi gerektiğini verilerin değerlendirilmesi sonucunda işaret etmişlerdir. Okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini saptamak için anketin bütün boyutlarının toplam değerleri hesaplanmış, (Ortalama: 3,82. S.S: 1,07) olduğu öğretmenler tarafından belirtilmiştir. The purpose of this study is to investigate innovative leadership properties of school managers. In the first part of the scale that is descriptive, four questions that consist of gender ,branch, seniority, time of working with school managers were used to determine teachers' demographic properties. In the second part of the scale ,four subscales that show managers' innovative leadership properties were used. This study is in a scan model. Likert type innovational leadership survey adapted by researchers was done on teachers who worked in the district of Şereflikoçhisar in Ankara in 2013-2014. In this survey unproportional cluster sampling technique was used. 450 surveys were distributed to teachers during survey, 414 surveys were returned. The data was analyzed SPSS -17.0 (The Statistical Pachet for Social Sciences) program and by using analytical techniques such as frequency, percentage, arithmetical average, standard deviation, Mann Whitney U- Test and Kruskal Wallis H Test in computer environment.According to the teacher's perceptions, the feature that school managers mostly had was the characteristic of idealized influence. Other properties following that were personal interest, inspirational motivation and mental support. While evaluating school managers, teachers gave less importance to inspirational motivation and mental support. In the result of the evaluation of data teachers pointed out those school managers showed transforming leadership but they had to be improved by developing. It was stated by the teachers that to determine the transforming leadership properties of school managers, the questionnaire's total values of all dimensions were calculated (Mean: 3, 82. St.D: 1, 07).
Collections