Show simple item record

dc.contributor.advisorKavas, Erkan
dc.contributor.authorHatipoğlu, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-07T10:49:34Z
dc.date.available2020-12-07T10:49:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134593
dc.description.abstractBu araştırma; ilkokul öğretmenlerinin performansları üzerinde veliyaklaşımlarının etkilerini ve öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre veliyaklaşım algılarını ve performans düzeylerinde farklılaşma olup olmadığınıincelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, veli yaklaşımları ölçeği ve öğretmenperformansı ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılındaAfyonkarahisar ili merkez ilçeye bağlı köy ve kasabalarda bulunan, ilkokullardagörev yapan ve araştırmaya katılmayı gönüllü kabul eden 250 ilkokul öğretmenineuygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Veliyaklaşımları ile öğretmen performansı arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde Pearsonkorelasyon analizinden, veli yaklaşımlarının öğretmen performansı üzerindekietkilerinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; velilerin olumlu ve bilgilendirici yaklaşımları ileöğretmen performansı arasında istatistiksel açıdan olumlu ilişkilerin olduğu, olumsuzve tenkit edici veli yaklaşımı ile öğretmen performansı arasında ilişki olmadığıbelirlenmiştir. Velilerin olumlu ve bilgilendirici yaklaşımlarının öğretmenlerinperformansını olumlu etkileyerek artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, veli yaklaşımı, öğretmen performansı
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effects of parents approach on primaryschool teachers and teachers' perception of parents approaches according to theirdescriptive characteristics and whether parents approaches have any differentiationon teachers performances or not.For this purpose, a questionnaire form consisting of personel data form, themeasure of parents approaches and the measure of teacher performance was appliedon 250 voluntary primary school teachers who work in the towns and villages ofAfyonkarahisar Province.The data getting from quetionnaires were analised on computer programmes.Pearson Correlation Analyses was used to identify the correlation of parentsapproaches and teacher performance and Regression Analyses was used to determinethe effects of parents approach on teacher performances.The results of the study showed that there was statistically positive relationbetween positive and informative parents approaches and teacher performance, yet,there was no relation between negative and offensive parents approaches and teacherperformance. It is concluded that the positive and informative parents approaches haspositive effects on teacher performance.Key Words: Teacher, parents approach, teacher performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleVeli yaklaşımlarının öğretmen performansına etkisi: Afyonkarahisar ili uygulaması
dc.title.alternativeThe effects of parents approach on teacher performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10080899
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616510
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess