Okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile çatışma yönetim stratejileri arasındaki ilişki: Afyonkarahisar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; ilkokul yöneticilerinin iletişim beceri düzeyleri ile çatışmayönetiminde başvurdukları stratejileri belirlemek, bu değişkenler arasındaki ilişkileriortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, iletişim becerisi ölçeği ve çatışmayönetimi ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılındaAfyonkarahisar merkez ilçede bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokullardagörev yapan 99 okul yöneticisine uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler SPSS 21.0 istatistik paket programı aracılığıyladeğerlendirilmiştir. Verilerin analizinde, frekans, yüzde, ortalama, standart sapmaistatistiklerinin yanında t testi, tek yönlü Anova ve Tukey testlerindenfaydalanılmıştır. Yöneticilerin iletişim becerileri ile çatışma yönetim stratejileriarasındaki ilişkilerin belirlenmesinde korelasyon analizine başvurulmuştur. İletişimbecerilerinin, çatışma yönetim stratejileri üzerindeki etkilerinin belirlenmesinderegresyon analizi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda; okul yöneticilerinin yeterli düzeyde iletişim becerilerinesahip olmadıkları, çatışma yönetiminde en fazla bütünleştirme stratejisini, en azkaçınma stratejisini kullandıkları saptanmıştır. Ayrıca yöneticilerin hükmetmestratejisi dışında kalan çatışma yönetimi stratejileri ile iletişim becerileri arasında xiiianlamlı ilişkilerin olmadığı, yöneticilerin iletişim becerileri düzeyleri arttıkça, dahafazla çatışmaları hükmetme stratejisiyle çözüme kavuşturdukları sonucunaulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İletişim, iletişim becerisi, çatışma,çatışma yönetimi This research was conducted to determine the comminication skill levels ofprimary school administrators, the strategies they apply for conflitc management andreveal the relationship between these variables.For this reason the personal information form, a guestionnaire consisting ofcommunication skills and conflict management scale was applied to 99 primaryschool administrators serving as managers in Afyonkarahisar. Centers to affiliated toMinistryof Education in 2013-2014 academic year.The data obtained from the questionnaire were assessed using SPSS 21.0statistical package program. In analyzing the data, frequency, percentage, mean,standard deviation, t test, one-way ANOVA and Tukey tests were utilized beside thestatistical tests. To determine the relationship between the manager's communicationskills and conflict management strategies have been applied to the correlotionanalysis. Regression analysis have been implemented to determine the effects ofcommunication skills on conflict management strategies.As a result in this research; it was found that the school administrators haven'tsufficient communication skills, the most used integration strategy and the least usedavoidance strategy in conflict management.Keywords: Communication, communication skills, conflict, confilictmanagement.
Collections