Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütlerine duydukları güvenin motivasyonları üzerindeki etkileri: (Afyonkarahisar ili uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütlerine duydukları güven ve motivasyon düzeyleri incelenerek, örgütsel güven düzeyinin, motivasyon üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin demografik özelliklerine göre, örgütsel güven ve motivasyon düzeylerindeki farklılaşmaların incelenmesi de amaçlanmıştır.Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, örgütsel güven ve motivasyon ölçeklerinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Afyonkarahisar il merkezinde bulunan resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan 255 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen verilerin çözümlemesi bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik programı aracılıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde yüzde ve frekans istatistiklerinden, örgütlerine duydukları güven ve motivasyon düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, değişkenler arası ilişkilerin belirlenmesinde korelasyon analizinden, öğretmenlerin motivasyonları üzerinde, örgütsel güvenin etkisinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin örgütsel güven ve motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğu, örgütsel güven ve motivasyon düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinin artmasının motivasyon düzeylerinin artırdığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerinden öğretmen olarak görev yapma sürelerine ve aynı okulda çalışma sürelerine göre örgütsel güven düzeylerinde farklılaşma olmadığı, araştırmada ele alınan diğer değişkenler olan; cinsiyet, medeni durum, yaş, öğrenim durumu ve branş açısından öğretmenlerin örgütsel güven ve motivasyon düzeylerinde anlamlı farklılaşmaların olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Güven, Örgütsel Güven, Motivasyon, Öğretmen Motivasyonu The aim of this research is to analyze the effects of secondary school teachers' trust to their association on the motivation by observing the level of their trust to their associaton and the level of motivation. Additionaly it was aimed to analyze the diversification of the level of teachers' organizational trust and motivation according to the their demographic qualities.In accordance with this aim, personal information form and the questionnaire form that consists of organizational trust and motivation scale were applied to 255 teachers in 2013-2014 Academic Year who work at the Official Secondary Schools in the center of Afyonkarahisar province.The analysis of the data obtained from the questionnaires was made by the SPSS 21.0 statistics programme on the computer environment.As a result of the research; it was identified that teachers have high levels of organizational trust and motivation and there was a positive correlation between organizational trust and motivation. It was concluded that the rise of the level of teachers' organizational trust increases their motivation. Besides it was determined that from the teachers' descriptive qualities, according to their period of working as a teacher and working period at the same school, there is no diversification in the level of their organizational trust however there are some sensible diversifications in terms of gender, marital status, age, educational status and branch which are the other variables handled in research.Keywords: Trust, Organizational Trust, Motivation, Teacher Motivation
Collections