Mesleki ve teknik ortaöğretimde okul - sanayi işbirliği: Afyonkarahisar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; mesleki ve teknik ortaöğretimde, okul sanayi işbirliğinin geliştirilmesine yönelik öğretmenler ile sanayicilerin görüşlerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda sanayicilere ve meslek derslerine giren öğretmenlere uygulanmak üzere iki ayrı anket formu hazırlanmıştır. Hazırlanan formlar; 2014 yıl içerisinde Afyonkarahisar il merkezinde faaliyet gösteren araştırmaya katılmayı gönüllü kabul eden 96 sanayici ile 104 meslek derslerine giren öğretmenlere uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler, bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlendi. Verilerin değerlendirilmesinde frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; sanayici ve öğretmenlerin mesleki ve teknik ortaöğretimde okul sanayi işbirliğin geliştirilmesine yönelik olarak ortak noktaların; okuldaki derslerin daha çok uygulamaya yönelik olması, öğrencilerin yetenekleri doğrultusunda bölümlere yerleştirilmesi ve öğrencilerin staj yaparlarken kişisel becerilerini sergileme imkânı bulabilmelidirler görüşlerinde birleştikleri sonucuna ulaşılmıştır. Gerek öğretmenlerin, gerekse sanayicilerin tanımlayıcı özelliklerine (yaş, cinsiyet, sektör, vb.) göre görüşlerinde farklılaşmalar olduğu da tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Mesleki Teknik Ortaöğretim, Okul Sanayi İşbirliği This study is developed for evaluating the opinions of teachers and industrialists to improve the cooperation between schools and industry in initial vocational and technical education. In line with this aim, there are two different questionnaire forms developed for industrialists and teachers who give vocational subjects in their own schools. Those forms were applied to 96 industrialists and 104 teachers who live in Afyonkarahisar city center and accept to join this search as voluntary in 2014.SPSS 21.0 which is statistic software was used for analyzing collected data from questionnaires. Frequency, percentage, mean and standard deviation were utilized in the evaluation of data process.As a result of the search; common points of the industrialists and teachers to improve school- industry cooperation are `The subjects in the schools must be more applicable`, `Placements of students must be according to their abilities` and `Students must have chance to show their personal skills while their stage period`.There are differentiations in the opinions of both teachers and industrialists according to their defining characteristics (age, gender, sector etc.).Key Words: Initial vocational and technical education, school – industry cooperation.
Collections