Yöneticilerin liderlik davranış düzeyleri ile iş görenlerin işe devam ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yöneticilerin liderlik anlayışı işgörenleri ikna eden, işgörenlerle etkili iletişime önem veren ve etkili iletişim ağını kuran, onları motive ederek işe devamlılıklarını sağlayan, kurum içinde etkinliği sağlayarak sinerji oluşturabilen yapıda olabilmektedir. İşe devamlılık, kurumun amaç ve hedeflerine yönelik olumlu çıktılar elde edebilmek için işgörenlerin iş doyumlarını sağlamada ve dolayısıyla da ve işten ayrılma eğilimleri üzerinde önemli bir etkendir.Bu araştırmanın amacı, eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik davranış düzeyleri ile işgörenlerin işe devam durumları arasındaki ilişkileri bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın iskeletini oluşturan iş tatmini, motivasyon ve liderlik özellikleri, davranışları ile ilgili kuramsal bilgilere yer verilerek, liderlik ile işe devam ilişkisi, işe devam ile iş tatmini-motivasyon ilişkisi analiz ve testlerle incelenmiştir.İşe devam düzeyleri açısından özel yetenek gerektiren branş işgörenlerin işe devam düzeylerinin ilkokul ve ortaokul işgörenlerine göre işe devamı düzeylerinin yüksek olduğuna ilişkin sonuçlar elde edilmiştir. Liderin liderlik davranış düzeyleri ile işgörenlerin iş doyum seviyeleri arasında anlamlı bir ilişki olmamasına karşın, işgörenlerin yöneticilerinde gördükleri davranış düzeyleri ile işgörenlerin iş doyum düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Bu araştırma ile yöneticilerin liderlik davranış düzeyleri ile işgörenlerin işdoyumu, motivasyonu ve işe devam niyetleri arasında sıkı bir ilişki olduğu, bunun gerçekleştirilmesi için yöneticilerin işgörenlere, işgörenlerinde yöneticilere yaklaşımlarının geliştirilmesi gerektiğine dikkat çekilmiştir.Anahtar Kelimeler: İşe Devam, İş Tatmini, Liderlik Davranış Düzeyleri Nowadays, leadership understanding of managers can persuade employees, giving importance to those employees to communicate effectively and establishing effective communication network, enabling attendance by providing motivation, and creating synergy by ensuring the intra-organizational effectiveness.Job continuance has a significant effect on providing job satisfaction and the intention to quit the job in order to achieve positive outcomes for the organization's goals and objectives. The purpose of this research is to examine the relationship between the leadership behaviors of managers in educational institutions and job continuance status of employees in terms of some variables. Besides theoretical information related to job satisfaction, motivation and leadership characteristics, and behaviors that forms the backbone of the research has been given place, leadership and job continuance, job continuance and job satisfaction- motivation relations were examined by analysis and tests. The obtained results have shown that the job continuance levels of branch employees who require special skills are higher than the primary and secondary school employees. The ineffectiveness of gender to the employees' job satisfaction shows that gender does not make a difference in the realization of job satisfaction. It has been intended with this research that there is a significant relationship between leadership behavior levels of managers and job satisfaction, motivation, and job continuance intentions of employees and it is required to improve approaches of both managers and employees to each other to achieve these relationships.Keywords: Job continuance, job satisfaction, leadership behavior levels
Collections