Show simple item record

dc.contributor.advisorOdacıoğlu, Yaşar
dc.contributor.authorSakarya, Nuri
dc.date.accessioned2020-12-07T10:48:24Z
dc.date.available2020-12-07T10:48:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-03-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134471
dc.description.abstractÖĞRETMENLERİN ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ALGILARININ ÖRGÜTSELVATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİSAKARYA, NuriYüksek Lisans, İşletme Anabilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Yaşar ODACIOĞLUAğustos 2015, 93 sayfaBu araştırmanın amacı; öğretmenlerin örgüt kültürü algılarını ve örgütselvatandaşlık davranış düzeylerini belirlemek, örgüt kültürü algılarının ve örgütselvatandaşlık davranış düzeylerinin demografik özelliklerine göre farklılaşmadurumunu incelemek ve örgüt kültürü algıları ve örgütsel vatandaşlık davranışdüzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir.Amaç doğrultusunda kişisel bilgi formu, okul kültürü ve örgütsel vatandaşlıkdavranış ölçeklerinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında,Eskişehir ili Sivrihisar ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, ilkokul, ortaokul veliselerde görev yapan 216 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistikprogramı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin okul kültürü ve örgütselvatandaşlık davranış düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapmaistatistiklerinden, okul kültürü ve örgütsel vatandaşlık davranış düzeylerinindemografik özelliklere göre farklılaşma durumunun incelenmesinde; t testi, tekyönlü Anova ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin okul kültürüve örgütsel vatandaşlık davranış düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesindekorelasyon analizinden, okul kültürü algılarının örgütsel vatandaşlık davranışlarıüzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden faydalanılmıştır.xiiAraştırmada; öğretmenlerin okul kültürü algıları ile örgütsel vatandaşlıkdavranış düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu, öğretmenlerinokul kültürüne ilişkin algılarının artmasının, örgütsel vatandaşlık davranışdüzeylerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer bir ifade ile güçlü okul kültürünesahip okullarda, öğretmenler yüksek düzeyde örgütsel vatandaşlık davranışlarıgöstermektedirler.Anahtar Kelimeler: Örgüt kültürü, okul kültürü, örgütsel vatandaşlık davranışı
dc.description.abstractIMPACTS OF PERCEPTIONS OF TEACHERS' ORGANIZATIONALCULTURE ON ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIOURSAKARYA, NuriMaster of Science in BusinessSupervisor: Asst. Assoc. Dr. Yaşar ODACIOĞLUAugust 2015, 93 pagesThe aim of this research is to determine level of teachers' organizationalculture and organizational citizenship behaviour.The other aim is to investigateperception of organizational culture and the difference of organizational behavioraccording to demografic feature.To fullfill this aim, personal information form,school culture andorganizational citizenship behavior scala have been formed,as a questionarie.Thisquestionarie was applied to 216 teachers who work in Sivrihisar/Eskişehir at puplicschools in 2013.As a result of this questionarie, the data were evaluated by computer with theprogramme SPSS21.0.To decide Teachers' school culture organizational citizenshipbehavior level,average and standart deviation statistics and T tests one way Anovaand Turkey tests were used. Correlation analyse was used to determine therelationship between teacher's school culture and organizational citizenshipbehaviour.Regression analyse was used to determine the impact of perception ofschool culture on organization citizenship behavior.In research,there are positive meaningful relationships between teacher'sschool culture perception and organizational citizenship behavior.The more theteachers organizational culture perception increase,the more organizational xivcitizenship behaviour level rises.In another words,in schools which have strongschool culture, teachers have high level of organizational citizenship behavior.Key Words: Organizational culture, school culture, organizational citizenshipbehaviour.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgüt kültürü algılarının örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeImpacts of perceptions of teachers' organizational culture on organizational citizenship behaviour
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10090864
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617281
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess