Elektronik bankacılık uygulamalarında banka çalışanlarının karşılaştıkları sorunlar: Şanlıurfa banka çalışanları örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde firmalar arası rekabet önemli boyutlara ulaşmıştır. Bu rekabetten etkilenen bankalar da gün geçtikçe kendilerini daha iyi düzeylere taşımak için yeni stratejiler geliştirmek zorunda kalmaktadırlar. Bilgisayar ve internet bunlar içerisinde en kullanılabilir olan araçlardır. Müşteri ile yapılan alışveriş günümüzde belirli aşamalardan geçmekte olup günden güne artış göstermektedir. Çalışmada bu aşamaların geldiği nokta, banka ve müşteri bazında elde edilen faydalar ile sektörün genel değerlendirmelerine yer verilmiştir.Bu kapsamda araştırma; e-ticarette önemli bir sektör olarak karşımıza çıkan bankacılık sektöründe, elektronik ticaret sürecinde yaşanan sorunları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Şanlıurfa ilinde çeşitli banka şubelerinde çalışan yaklaşık 400 banka çalışanı oluşturmuştur. Araştırma verileri SPSS Sosyal Bilimler için İstatistik Paket Programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, elektronik ticarette bankaların karşılaştığı sorunlara ilişkin yaş, eğitim durumu, unvan ve çalışma durumlarının farklılık göstermediği, ancak kadın çalışanların erkek çalışanlara oranla elektronik ticarette bankaların karşılaştığı sorunları daha fazla önemsediği görülmüştür.Araştırma kapsamında banka çalışanlarının genel olarak e-ticaret uygulamalarında problem yaşamadıkları fakat yine de bu konu ile ilgili ar – ge çalışmalarının gerekliliği, bu konudan en iyi şekilde yararlanmak için teknik dış kaynak kullanımının artması gerektiği ve son olarak kullanıcılara bir güven oluşturabilmek sorunların önüne geçebilmek için e- ticaret uygulamalarında gerekli denetimlerin ve geliştirmelerin yapılmasının gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: E-Ticaret, Bankacılık, E-Bankacılık, ATM, EFT. Today, companies competitiveness has increased significantly. The banks affected by this competition have had to develop new strategies evey day to promote their position to higher levels. Computers and internet are the most used tools among them. The shopping performed with customer has proceeded through certain phases today, and has been increased day by day.The last phase reached, the benefits in respect of banks and customers, and overall assessment of the sector will be considered in our study.In this context, the research was performed in order to determine the problems in the banking sector resulting as an important e-commerce sector, and electronic commerce process. The case for the research was constituded by 400 people working in various banks in the province of Şanlıurfa. The research data was analyzed with the SPSS program. As a result of the research, it was determined that the problems faced by electronic commerce banks didn't differ in terms of age, education, job title and work conditions. However, female employees cared the problems faced by electronic commerce banks more than male employees. It was concluded as a result of research that bank employees didn't face any problem on e-commerce applications in general, anyway R & D works were needed to be performed, technical outsourcing was needed to be increased to take advantage of this issue, and finally, necessary controls and development were needed to be performed regarding e-commerce applications, to ensure customers to trust, and prevent the probable problems.Keywords: E-Commerce, Banking, E-Banking, ATM, EFT.
Collections