Liderin iletişim becerilerinin örgüt kültürü oluşturmadaki etkisiyle ilgili yönetici ve çalışanların algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı liderin iletişim becerilerinin örgüt kültürü oluşturmadaki etkisiyle ilgili yönetici ve çalışanların algıları incelemek ve mevcut durumun betimleyerek ortaya çıkarmaktır.Araştırma yöntemi olarak Betimleyici Yöntem kullanılmıştır. Anket ile elde edilen veriler yorumlanmış, bunun yanı sıra konu ile ilgili literatür taramasından elde edilen bilgilerde yorum ve bulgulara katılmıştır.Araştırmanın evreni olarak İzmir İli Kemalpaşa İlçesi sınırları içerisindeki resmi ve özel ilkokul, ortaokul ve liseler alınmıştır ve ilkokul 361, ortaokul 354, lise 401 olmak üzere toplam 1116 öğretmen ve idareciden oluşmaktadır. İlkokuldan 128, ortaokuldan 120 ve liseden 148 anket değerlendirmeye alınmıştır. Oransal olarak örneklem araştırma evreninin %35,4'ü olarak gerçekleşmiştir. Veriler Frekans ve Yüzde Dağılımı İstatistiksel Yöntemi ile değerlendirilmiştir. Katılımcıların demografik bilgileri frekans ve yüzde tabloları şeklinde sunulmuştur. Ölçek ifadelerinin, alt boyutların ortalama, standart sapma ve katılım düzeyleri betimsel istatistik tablosu şeklinde sunulmuştur.Araştırma, çalışmanın temel problemine ilişkin, yöneticilerin ve öğretmenlerin algılarına göre iletişim sürecinde etkili olan (iletişim becerisi yüksek olan) liderlerin örgüt kültürü oluşturma becerisinin olumlu fakat, orta düzeyde olduğu söylenebilir. The aim of the study is examining the perceptions of administrators and employees about the effects of the communication skills of the leader on creating an organizational culture. Descriptive method was used and the data were collected by questionnaires. Results of the questionnaires were presented and the results were discussed by the light of the literature. The universe of the research was the primary, secondary and high schools located at the Kemalpaşa district of Izmir province. Totally 1116 teachers and administrators (361 primary school, 354 secondery school and 401 high school) were participated the research. 128 questionnaires from primary schools, 120 questionnaires from secondery schools and 148 questionnaires from high schools were not included to the analysis. The sample was the 35,4% of the universe. Data were analyzed by de frequency and the percentage distribution analysis techniques. The demogrhafics of the participants were presented by frequency and percentage tables. The questionnaires'' sub means, standard deviations and the levels of the participation were presented by the descriptive statistics tables. The results indicated that according to teachers and administrators perceptions, the leaders who have high communication skills also were effective on creating organizational culture however this correlation is at the medium level.
Collections