Tüketici satın alma sürecinde televizyon reklamlarının etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİNDE TELEVİZYON REKLAMLARININ ETKİSİNİN İNCELENMESİ DİNÇGEZ, Musa Yüksek Lisans, İşletme Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Mahmut MASCA Mayıs-2015, 92 sayfa Bu araştırma televizyon reklamlarının farklı demografik özellikteki tüketicilerin satın alma sürecindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket 2014 yılında Afyonkarahisar'daki 318 tüketiciye uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistiksel programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; tüketici satın alma karar sürecini etkileyen en önemli faktörün satın alma kararının verilmesi, en az etkileyen faktörün ise bir ihtiyacın duyulması süreci olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca tüketicilerin demografik özelliklerinden medeni durum, gelir durumu ve günde toplam Tv izleme, televizyon reklamlarının satın alma karar sürecindeki etkilerinde farklılıkların olmadığı, cinsiyet, eğitim durumu, yaş ve en çok TV izlenilen zamana göre istatistiksel olarak farklılıkların olduğu saptanmıştır. Kadınların, yüksek eğitim düzeyinde bulunanların, 25-30 yaş aralığındakilerin ve akşam TV izleyenlerin satın alma sürecinde TV reklamlarından daha fazla etkilendikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Tüketici, tüketici satın alma süreci, reklamlar, tv reklamları ABSTRACT INVESTIGATION OF THE EFFECT OF TELEVISION ADVERTISING IN CONSUMER PURCHASING PROCESS DİNÇGEZ, Musa Master, Department of Management Thesis Advisor: Assoc. Prof. Dr. Mahmut MASCA May 2015, 92 pages This research is prepared in order to examine the effects of television advertising on different demographic characteristics in the purchasing process. This survey which was prepared for this purpose was applied 318 consumers in Afyonkarahisar in 2014. The data obtained from the survey were analyzed by using SPSS 21.0 statistical software on computer. The result of the research: The most important factor influencing the purchase decisions is giving the purchasing decision; the least affecting factor is the process of feeling a need. Additionally, some statistically significant differences with respect to time, gender, education level, age has been determined. The demographic characteristics of consumers, marital status, income level and total TV watching per day and television commercials showed no difference in the effect of the purchase decision process. It was reached the following conclusion that TV ads has more influence on women, in the higher education level, in the 25-30 age range and watching TV in the evening in the process of purchasing. Keywords: consumer, consumer buying process, ads, TV ads.
Collections