Öğretmenlerin kişilik özelliklerinin iş değerleri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; öğretmenlerin hangi kişilik özelliklerine ne düzeyde sahip oldukları ve yaptıkları işe ne düzeyde değer verdiklerini belirlemek ve öğretmenlerin kişilik özelliklerinin işlerine verdikleri değer üzerindeki etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, iş değerleri ölçeği ve beş faktör kişilik ölçeğinden oluşan anket formu; 2013-2014 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili Sinanpaşa ilçesindeki resmi ilkokullarda görev yapan 321 öğretmene uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin kişilik özelliklerinin ve işlerine verdikleri değer düzeyinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, kişilik özellikleri ve iş değerlerinin belirlenmesinde korelasyon analizinden, kişilik özelliklerinin iş değerleri üzerindeki etkilerinin incelenmesinde ise regresyon analizinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; Öğretmenlerin çok yükse düzeyde olmasa da yüksek düzeyde işlerine değer verdikleri, en düşük duygusal dengesizlik kişilik özelliğine, en yüksek açıklık kişilik özelliğine sahip oldukları, orta düzeyde ise dışadönüklük, geçimlilik, sorumluluk kişilik özellikleri göstermekte oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğretmenlerin kişilik özellikleri ile işlerine verdikleri değer arasında anlamlı ilişkilerin olduğu, öğretmenlerin kişilik özelliklerindeki olumlu gelişmelerin, işlerine verdikleri değer düzeyini artırdığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler:Değer, İş Değeri, Kişilik, Kişilik Özelliği This research was done to examine what kind of personal qualities, in Which level teachers have and to determine how much importance they give to work they do and the effect of teachers personal qualities on the value they give to their jobs.For the purpose, the quastion naire includin the personal information form, the scale of business values, the five factor personal scale was implented to 321 teachers who work at public primary schools in Sinanpaşa district in Afyonkarahisar in 2013-2014 academic year. The outcomes gathered from the questionnaires was evalauted via 21.0 SPSS statistic program. While determining the teachers personal qualities and the level of value they give to their work, average and standart deviation were used. While determining the relationship between the personal qualities and business values, correlation analysis was used. While examining the effects on the business value of the teachers the personal qualities, regression analysis was used.Result of the ressearch, it was reached that even tough it is not a very high, teachers give value to their work at aquite high level. Also, in this research it was reached the conclusions that teacher show emotional instability personal quality at the lowest level, clearnes personal quality at the highest level, extraversion, agreeableness and responsibility, personal qualities at medium level.It was determined that there are meaningful relationships between the teachers personal qualitiesand the value they give to their work, possitive improvements of the teachers personal qualities increase the value level they give to their work. Key Words: Value, Business value, Personality, Personal Quality
Collections