Deri sektöründeki küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin markalaşma düzeylerinin belirlenmesi: Gerede örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknolojinin inanılmaz bir hızla gelişmesi, dünyadaki sınırların ortadan kalkması tüketicilerin zevk ve tercihlerinde değişime ve satın alma davranışlarında farklılığa neden olmuştur. Bunun sonucunda, rakiplerinden sıyrılmak isteyen firmalar arasında yoğun rekabet ortamı doğmuş ve bu rekabet markalaşma ve dünya markası kavramlarını ortaya çıkarmıştır.İşletmeler açısından marka, ürünlerini rakip ürünlerden farklılaştırarak, ürüne ve markaya, talep ve bağlılık yaratmakta kullanılan önemli bir araçtır.Bu araştırma, deri sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin markalaşma düzeylerinin incelenmesi amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür.Deri Sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin markalaşma düzeylerinin incelendiği bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Bolu ili Gerede ilçesindeki 90 deri işletmesi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Gerede ilçesindeki 90 adet küçük ve orta ölçekli deri işletmesinden anket yoluyla toplanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, küçük ve orta ölçekli deri işletmelerinin büyük bir kısmının hem ulusal hem de uluslararası bir markaya sahip olmadığı saptanmıştır. İşletmelerin markalaşmayı önemsedikleri fakat marka olmak için gerekli şartları yapmakta geciktikleri ve bunun için gerekli eğitim ve finansmanı sağlayamadıkları görülmüştür. İşletmelerin büyük bir çoğunluğunun, markayı kaliteli üretim yapmak şeklinde düşünüyor olması, markalaşma konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıklarını göstermektedir.İşletmelerin marka yaratma amaçlarının genellikle hatırlanmak olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Küçük ve orta ölçekli deri işletmelerinin tanıtım ve reklam için yeterli düzeyde kaynak kullanmadıkları tespit edilmiştir.Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda, işletmelerin marka yeri ve değerini korumak için, ürün çeşidini genişlettikleri, özgün tasarımlar yaptıkları ve kalite standartlarında üretim yapmaya çalıştıkları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ), Marka, Markalaşma, Deri Sektörü Incredibly rapid developments of technology today, elimination of borders in the world have led to change in consumers' tastes and preferences and differences in purchasing behaviors. As a result, there is an intense competition among the companies who want to stand out among its competitors and this competition revealed the born of branding concept and global brands.Brand is an important means used to create demand and loyalty for brand and product by differentiating brand and products of the company from other competitors' products.This study is planned and carried out to evaluate the level of branding for small and medium-sized enterprises in the leather industry.Scanning model was used in this study dedicated to examination of branding level of small and medium-sized enterprises in the leather industry.90 leather companies in Bolu Gerede district formed the samples of the study. Research data were collected by questionnaire method from 90 small and medium-sized companies in leather industry in Gerede district.According to results of research it was found that majority of small and medium-sized enterprises in leather industry don't have either national or international brands. It was observed that while companies care about branding they were late in making the necessary conditions to create a brand and they have been unable to provide the necessary training and funding for branding.That majority of enterprises think that brand means quality production shows they do not have enough knowledge about branding.It was concluded that objective of crating brand for enterprises is to be remembered.It was found that small and medium sized leather enterprises don't use sufficient resources for promotion and advertising activities.In line with the data obtained from this study, it was concluded that companies expand the range of products, performed original designs and tried to make production at high quality standards in order to protect their business and value of their brands.Key Words: Small and Medium Sized Enterprises (SMEs), Brand, Branding, Leather Industry.
Collections