Havacılık sektöründe uluslararası ve ticari anlaşmaların rekabete etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez ile havayolu ulaşımındaki liberalizasyon ve rekabet düzenlemelerinin gelişiminin gözden geçirilmesi suretiyle, devletlerin ve havayolu işletmelerinin uluslararası ve ulusal düzende üstlendiği rolün analiz edilmesi amaçlanmaktadır.Günümüz rekabet piyasa yapısının daha iyi anlaşılabilmesi adına; ilk düzenlemelerden itibaren mevcut rekabet düzenlemelerine kadar olan tüm süreçler okuyucunun dikkatine sunulmaya çalışılmıştır.Mantıksal çerçeveyi oluşturabilmek adına, önemli rekabet düzenlemeleri ve bunların havacılık politikaları anlamındaki uygulamaları üzerinde durulmuştur. Bu sebeple, özellikle rekabet hukukunu yakından ilgilendiren tarifeler, trafik hakları, mülkiyet ve kontrol gibi konular detaylı bir şekilde ele alınmıştır.Liberalizasyon politikaları ve buna bağlı olarak artan rekabet, havayollarının ağ yapılarını genişletmesine olanak sağlamıştır. Devletlerarası hava ulaştırma anlaşmaları ve havayolları arasındaki işbirlikleri rekabet anlamında çok büyük fayda sağlamakla birlikte; markete giriş engellerine sebebiyet verebilmeleri açısından rekabeti azaltıcı yönde etkileri de olmuştur.Bu kapsamda, tüketici refahı ile havacılık endüstrisinin gelişiminin sürdürülebilirliğini sağlamak adına hava ulaşım sektöründe var olan rekabetin her bir paydaşın katılımı ile daha da geliştirilmesi için yasal bir zemin oluşturulması ve sektör talepleri için havacılık politikasının devletlerce detaylıca oluşturulması gerektiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Havayolları, uluslararası havayolu taşımacılığı, rekabet, deregülasyon, liberalizasyon, hava hizmetleri anlaşması, ticari anlaşmalar. The aim of this thesis is to analyse the role of states and airlines in scope of international and national environment regarding the development of liberalisation and competition regulations.For a deeper understanding of today's competitive market structure, it has been attempted to convey all process and its logical background from the first regulation to current competitive regulations to attention of the reader widely.To set up a logical framework, it has been addressed to the most important issues of the regulations regarding the competition and its best practice in aero- political manners. Furthermore, all kind of regulations related with competition law are tried to be examined including tariffs, traffic rights, substantial ownership and effective control in a regulative perspective.Increased competition which is a result of liberalization policies has allowed airlines to optimize their networks. Bilateral air services agreements between states and co-operation between airlines have offered a wide range of benefits to the parties involved, at the same time, these arrangements have also caused barriers for entry into market which reduce the effects of competition.In this respect; the conclusion is that forming the legal ground for competition in air transport should be provided with the involvement of all shareholders in order to increase the consumer welfare, provide sustainability of the development of aviation industry and establish an elaborated aviation policy by states in order to meet sector demands.Keywords: Airlines, international air transport, competition, deregulation, liberalization, air services agreements, commercial agreements.
Collections