Örgütsel vatandaşlık davranışı ve iş tatmini ilişkisi: Eğitim sektörü üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı örgütsel vatandaşlık ile iş tatmini arasındaki ilişkiyiincelemektir. Çalışanların örgüt için iş görmeleri ve sorumluluk alarak örgütperformans ve kalitesini artırmak istemeleri, karar alınırken veya fikir üretirkenistekli olmaları, örgüt açısından maddi ve manevi yarar oluşturabilmektedir. Ancaksarf edilen emeğin karşılığı olmazsa, adil bir politika yoksa ve çalışanların bireyselamaçları gerçekleşmiyorsa örgütte durmak istemeyeceklerdir. Günümüzdeuluslararası rekabet, iş dünyasında ve kamu kurumlarında hızlı değişmelere nedenolmakta ve nitelikli insan gücünü elinde tutmak isteyen şirketler ve kurumlar için,çalışanlarının motivasyon algılamalarına dayanan sonuçlar daha bir önemkazanmaktadır. Bu çalışmada öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık algılamalarının, iştatmini üzerindeki etkilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çalışmanın temelyöntemi; özel ve kamu kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel vatandaşlıkdavranışı göstermedeki ilişkisini araştırmak ve bu ilişkinin iş tatmini üzerindekietkisini incelemek olmuştur. Tezde, örgütsel vatandaşlık ile ilgili tanımlar, örgütselvatandaşlığın boyutları, teorileri, Örgütsel Vatandaşlık Davranışını Ortaya ÇıkaranFaktörler ele alınırken; iş tatmininin tanımı, kuramları, önemi, iş tatminini etkileyenfaktörler, iş tatminsizliği ve sonuçları da ayrıntılı şekilde incelenmiştir. LiteratürdeÖrgütsel Vatandaşlık Davranışı, İş Tatmini konuları sıklıkla araştırılan konulararasındadır. Fakat bu iki konunun eğitim sektöründe uygulanabilirliğini inceleyenaraştırma sayısı oldukça azdır. Bu eksiklikten yola çıkarak bu çalışma planlanmış veliteratüre katkıda bulunulması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Örgütsel vatandaşlık davranışı, İş tatmini, Eğitim sektörü The aim of this thesis was to examine the relationship between job satisfactionand organizational citizenship is. Employees of an organization to operate in theorganization's performance and to improve the quality of personal responsibility forwanting to get their work done, the decision-making and new ideas are willing behalfof the organization financially and morally, would benefit. But money is not given tothe effort, it does not apply a fair policy among employees and employees will notwant to stay in the organization if they fail to individual objectives.Today,international competition, rapid changes in the business world and public institutionscause and want store tain skilled man power for companies and institutions, based onthe motivation of employees sensing results are gaining more importance. In thisstudy, teachers' perceptions of organizational citizenship, job satisfaction was aimedto reveal the effects on. The basic method of this study, teachers working in privateand public institutions to investigate the relationship in the show organizationalcitizenship behavior and jobsatisfaction in this relationship was to investigate theeffect. In this thesis, organizational citizenship definitions related to organizationalcitizenship dimensions, theories, Organizational Citizenship Behaviors to realize theFactors When considering job satisfaction definitions, theories, importance, influencejob satisfaction factors, job dissatisfaction and the results detail has been studiedintensively. In the literature, Organizational Citizenship Behavior, Job Satisfaction Among the topics are topics frequently investigated. But these two issues in theeducation sector there is very little research that investigates the feasibility. Based ontheses hortcomings, this study was designed and is intended to contribute to theliterature.Keywords: Organizational citizenship behavior, Job satisfaction, Educationsector.
Collections