Avrupa Birliği ortak ulaştırma politikası kapsamındaki Tek Avrupa Hava Sahası Girişiminde yaşanan gelişmelerin Türkiye`nin entegrasyonu açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Havayolu ulaşımında yaşanan hacimsel gelişme, mevcut hava trafik hizmetlerinde uçuşlarda gecikmelere ve iptallere neden oluyordu. Yaşanan bu sorunlara çözüm arayan Avrupa Birliği 1990'lı yılların başlarında Tek Avrupa Hava Sahası Girişimi'ni geliştirdi. Tek Avrupa Hava Sahası Girişimi ile birlikte Avrupa Birliği üye devletler ile birlikte hava sahalarını birleştirip tek merkezden yönetmeyi hedeflemişti. 1999 yılında AB tarafından öngörülen bu düzenlemede ilk hedef, uçuş emniyeti ön planda gerekli kapasite artırımı için tüm devletler tarafından ortak kural ve uygulamalara geçilmesiydi.2001 yılından itibaren TAHS Girişimi çalışmalarına başlandı. 2008'de sağlanan tüm gelişmeler değerlendirildi ve SES II aşamasına geçildi. II. Aşama performans değerlendirme, finansman sağlama ve çevre koruma uygulamalarını içermektedir. Halen, Avrupa Sahası, günde 32.000 uçuşa hizmet veriyor ve bu rakam her geçen gün daha da artmaktadır. Tek Avrupa Hava Sahası çalışmaları için her yıl yaklaşık olarak 2-3 milyar Euro yatırım yapılmaktadır. Teknolojik açıdan TAHS çalışmaları, SESAR Programı ile desteklenmektedir. Bu program gelişmiş teknolojiler ve usuller ile sistemlerin daha modernizasyonunu sağmayı hedeflemektedir. Bu çalışmada; Avrupa Birliği Ortak Ulaştırma Politikası dinamiği ışığında, Tek Avrupa Hava Sahası Girişimi araştırılmış ve Türkiye'nin Tek Avrupa Hava Sahası'na entegrasyonu analiz edilmiştir. The volume of air transport developments was causing delays and flight cancellations in the existing air traffic services. In the the early 1990s, in order to seeking these problems European Union has developed solutions to experience the Single European Airspace Initiative Single European Airspace Initiative with the European Union member states had to combine their airspace with the aim to manage from a single center. Foreseen by the EU in 1999, the first target in this embodiment, flight safety was to move to the forefront of the common rules and practices required by all states for capacity building. Since 2001 TAHS Initiative work has begun. After evaluation of all over developments that achieved in 2008, SES II stage was started. Stage II includes performance evaluation, funding and implementation of environmental protection.Currently, the European Court, serving 32,000 flights per day and this number is increasing every day. Single European Airspace was being invested approximately 2-3 billion euros each year for their work. Technological aspects of TAHS is supported by the SESAR Programme. This program aims to further modernization of milking systems with advanced technology and procedures. In this study; European Union's Common Transport Policy in the dynamic light, the Single European Airspace Initiative researched and analyzed Turkey's integration into the Single European Sky.
Collections