Okul yöneticilerinin stres kaynakları : Uşak ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans yapmakta bana her zaman destek olan sevgili yol arkadaşlarıma tezi hazırlamamda tez konusunun seçiminden tezin tamamlanmasına değin, her aşamasında emeğini, eşsiz tecrübelerini ve değerli zamanını hiçbir şekilde esirgemeyen, tanıdığım günden beri beni sürekli destekleyip motive ederek yol gösteren ve kendisinden çok şey öğrendiğim saygıdeğer danışmanım Yrd. Doç. Dr. Hakan GÜLVEREN'e sonsuz teşekkürlerimi sunarım.Dünyaya gelişimden itibaren itinayla beni yetiştirmek uğrunda hiçbir fedakârlıktan kaçınmayan anne ve babama, çalışmalarım sırasında hep yanımda olan ve kendilerini ihmal ettiğimde bunu anlayışla karşılayan sevgili eşime, beni sabırla, özlemle bekleyen oğluma ve kızıma çok teşekkür ederim.Eğitim hayatım boyunca emeği geçmiş tüm saygıdeğer hocalarıma ve veri toplama sürecinde bana vakit ayıran, teşvik eden değerli okul yöneticilerimize ilgileri ve duyarlılıkları için teşekkür ederim. SCHOOL ADMINISTRATORS' SOURCE OF STRESS: SAMPLE FOR UŞAKOZDEMİR TURGUTMATERS, DEPARTMENT OF MANAGEMENTTHESIS SUPERVISOR:YRD.DOÇ.DR.M.HAKAN GÜLVERENNOVEMBER 2015,104 PAGE The aim of this study is to reveal sources of stress of school administrators who work in Uşak. In this research the Crosshatching Model and a Quintetlikert Type questionnaire that consısts of two sections and is developed by the researcher are used. In the firts chapter there are questions about personal information. The second chapter includes questions that are intended to measure stress sources. The questionnaire was applied to 100 high school and primary school administrators in 2013-2014 academic year. Mann – Whithey U test and Kruskall Wallis H test were used to analyse the data. It has been stated that school administrators working in Uşak are affected by the level of middle with the factors that cause stres. Most of them agree that ` To deal with the format rather than the esence of the work, lack of financial resources, indifference of parents, lots of bureaucratic procedures, the frequent change of education programs, few personal, senior management's not showing the necessery interest in the problems of the school and the frequent change of legistation` cause stess. Exposure ofthe business of school administrators to stres factors, Uşak Province gender, age,position titles, institution, management seniority, the number of teacher training in the management of and participation in service training didn't show a significant difference in terms of availability. Key Words: Stress, administrator, school, organization
Collections