Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcıoğlu, İrfan
dc.contributor.authorKorkmaz, Murat
dc.date.accessioned2020-12-07T10:46:05Z
dc.date.available2020-12-07T10:46:05Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/134168
dc.description.abstractSürekli artan yük ve yolcu miktarları, gelişen teknolojiye bağlı olarak ulaşım alternatiflerini ve sistemlerini ortaya çıkarmaktadır. Ulaştırma sektöründe yaşanan global ve teknolojik gelişmeler pazarın büyümesini sağlarken, ulaştırma türleri arasında da yoğun bir rekabeti oluşturmuştur. Bu sebeple yolcuların ulaşım aracı seçerlerken ne gibi faktörlerden etkilendiklerinin tespit edilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, Yüksek Hızlı Tren (YHT)'de sunulan hizmetlerin kalitesi ölçülerek, yolcuların YHT'den ne kadar memnun kaldıkları incelenmiştir. YHT trenlerinin daha iyi hizmet verebilmesi için gerçekleştirilen anket çalışması, haftanın farklı gün ve saatlerinde, mevcut bütün yüksek hızlı tren ağlarını kapsayan hatlarda gerçekleştirilmiştir. Yamane (2001) formülü ile uygulanması gereken anket sayısı olarak belirlenmiştir. 500 adet anket uygulanmış ve bunların 485 adedi uygun görülerek analiz edilmiştir.Elde edilen sonuçlara göre; trenin fiziki görüntüsünün sunulan hizmetle uyumlu olması, personelin iyi giyimli ve zarif olması, modern teçhizata sahip olması ve trenlerin dakik ve güvenilir olması yolcuların tercihlerinde etkili olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Yüksek Hızlı Tren, Demiryolları, Ulaştırma, Hizmet Kalitesi, Tüketici
dc.description.abstractConstantly increasing load and passenger amounts reveals transportation alternatives and systems volumes depending on developing technology. While global and technological developments in the transport sector provide expansion in the market, it has also brought an intense competition between transportation modes. Therefore, it becomes crucial to determine the factors that affect the passengers' choices for transportation mode. In this study, passengers' satisfaction level has been analyzed by measuring the quality of services offered in High Speed Train (HST). The survey which is conducted for a better service quality in HST trains was carried out in different times and days of the week and in line covering all existing high-speed rail networks. The quantity of surveys that should be applied determined as by the formula of Yamane (2001). 500 survey have been applied and 485 of them were analyzed considered as appropriate.According to the results, compatibility of service and physical appearance of the train, smartly dressed and tender staff, having modern equipment and being punctual and reliable is the key factors that affect the passengers' choices.Keywords: High-Speed Train, Railways, Transportation, Quality Of Service, Consumeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin hizmet kalitesi beklentileri ve algıları arasındaki ilişkinin analizi: Yüksek hızlı tren yolcuları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeAnalysis of relationship between the quality of service expectations and perceptions of consumers': Research on high speed train passengers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRailway transportation
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmCustomer expectation
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmPassenger demand
dc.subject.ytmHigh speed train
dc.subject.ytmTransportation
dc.identifier.yokid10089843
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408795
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess