Bireysel müşterilerin katılım bankacılığını tercih etmesini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada büyük bir gelişim sürecine giren faizsiz bankacılık prensiplerinin pratiğe aktarılması konusundaki girişimler, 1970'li yıllarda düşünce aşamasından çıkıp uygulama alanı bulmaya başlamıştır. 'Faizsiz Bankacılık' adı altında yaygınlaşan katılım bankaları, başlangıçta müslüman ülkelerde faaliyet gösterirken bugün tüm dünyada, tasarrufların değerlendirilmesi ihtiyacıyla gün geçtikçe önem Faizsiz/İslami Bankacılık ya da Katılım Bankacılığı dünya finans piyasasındaki payını gün geçtikçe arttırmaktadır. Bazı geleneksel bankaların, faizsiz bankacılık işlemleri yapmak üzere kendi bünyelerinde birimler açtıkları görülmektedir. Türkiye dışındaki faizsiz bankaların niçin tercih edildiğini araştıran birçok çalışma yapılmış olmasına rağmen Türkiye'deki katılım bankalarının niçin tercih edildiğine dair yapılan çalışma sayısı yok denecek kadar azdır. Bu çalışmanın hedefi; Türkiye'deki katılım bankalarının niçin tercih edildiğine ilişkin literatüre katkıda bulunmaktır. Buamaçla; İstanbul ilindeki dört ayrı katılım bankasının müşterileri arasından örnek kütle seçilmiştir. 423 kişiden oluşan örnek kütle üzerinde anket tekniği uygulanarak veri toplanmıştır. Elde edilen verilere açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Bulgularımıza göre; katılımcıların katılım bankası tercihlerini etkileyen en önemli faktör `Katılım bankası ve faizsiz kurum olarak imaj ve popülaritesi`dir. Bu faktörün ardından, sırasıyla `dini hassasiyetlerimin yönlendirmesi` ve `banka çalışanlarının müşterilere karşı yaklaşımı` faktörleri gelmektedir.Anahtar Kelimeler: Bireysel Müşteri, Katılım Bankacılığı, Faizsiz Kurum, İslami Bankacılık, Faktör Analizi, Türkiye Initiatives, concerning transfering the principles of interest-free banking into practice which has become a major development trend around the world, began to find out areas of application from the idea-stage in the 1970s. Became widespread within the name of `interest-free banking`, Participation Banks have originally been operating in Muslim sayıries; however today all around the world these banks are gradually gaining more importance in need of evaluating the savings.Interest-Free/Islamic Banking or Participatory Banking has been increasing its share in the world financial market. Although many researches about the reasons for preference of interestfree banks abroad Turkey have been conducted so far, the number of the studies related to the reasons for preference of participatory banks in Turkey is comparatively very low. This study is intended to contribute to the literature in question. To this effect; a sample of 423 participants was selected among the customers of three participatory banks in İstanbul province in Turkey. The data was collected through conducting a survey. An exploratory factor analysis was run on the data. According to our findings, the principal factor affecting the participants' preference of participatory banks is `Participation banks and corporate image and popularity as interest`. `Our religious sensibility guidance` and `The approach to the customer of the bank workers` are the succeeding ones.Keywords: Individual Customers, Participation Interest Free Banking Institutions, Islamic Banking, Factor Analysis
Collections