Lider-üye etkileşiminin bireysel performansa etkisinde örgütsel bağlılığın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lider-üye etkileşimi teorisi, lider-üye bireyin sahip olduğu bütün astlarına karşı aynı liderlik yapısını ve yaklaşımını kullanmak yerine, her bir ast bireyi için ayrı bir ilişki yapısına sahip olması gerektiğini belirtmektedir. Boyutlarını duygusal, zorunluluk ve normatiften oluşturan örgütsel bağlılık teorisinde örgütteki çalışanla örgüt arasında, çalışan işinde gönüllülük esası olarak sürekliliğini gerçekleştiren psikolojik bağ olarak tanımlanır. İşletmede çalışanların örgüte bağlılığının arttırılması ile personelin iş performansı, etkililiği, artırılabilmektedir. Eğer çalışan üst lider-üyesine ve örgüte sıkıca bağlanırsa, performansı artar ve bu artış işletmenin verimliliğinin artmasına yardımcı olur. Kurumların başarı ve randımanı atışı isteniyorsa bunun için çalışan performansının artışı ile gerçekleşir. Bu durumda çalışanların lider-üyeleri ile etkileşimi ve örgütsel bağlılığı önemli faktörler arasında yer alır. Bu araştırma sayesinde kamu çalışanlarının bireysel performanslarının belirlenip arttırılması ve bağlı bulundukları lider-üye veya üyelerin de bu performans artırımında oynayacağı rolün geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma Ankara ili Gölbaşı Belediyesinde yer alan 439 kişilik kamu personeline uygulanmıştır. Anahtar Kelimeler: Lider-Üye Etkileşimi, Liderlik ve Yöneticilik, Örgütsel Bağlılık, Çalışan Performansı. Leader-member interaction theory, a leading member instead of using the same approach to leadership structure and all subordinate owned by the individual states that should have a separate relationship structure for each individual subordinate. Affective organizational commitment theory, between necessity and normative dimension consists of working with the organization and is defined as psychological bond that allows more employees to work as volunteers.When increasing organizational commitment job performance personnel effectiveness can be improved. If the employee, a member of the senior leaders and securely connected to the organization, job performance has been improved and that increasing affect improving efficiency of the company. The success of the organization and efficiency, it is possible to increase the performance of its employees.This research work in public institutions who identified improving their individual performance and its members or members of their leader aims to develop the role to play in this performance increase. The study was applied to 439 people in Gölbaşı Municipality of Ankara provinceKey Words: Leader-Member Interaction, Leadership and Management, Organizational Commitment, Employee Performance.
Collections