İlköğretim 6. ve 8. sınıf öğrencilerinin ayın evreleri konusunda kavram yanılgıları ve kavram değişimlerinin işbirliğine dayalı ortamda incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, ilköğretim altıncı ve sekizinci sınıf öğrencilerinin Ay'ın evreleri konusunda kavram yanılgılarını belirlemek ve bu kavram yanılgılarının giderilmesinde geleneksel öğretim yöntemi ve işbirliğine dayalı öğretim yönteminin etkisini araştırmaktır. Araştırma 2008-2009 eğitim öğretim yılında, Adana ili Kozan ilçesinde bulunan bir devlet ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. İşbirlikli grupda altıncı sınıfta 18, sekizinci sınıfta 17, geleneksel grupda altıncı sınıfta 11, sekizinci sınıfta 16 öğrenci olup toplam 62 öğrenci çalışma grubunda yer almıştır. Dersler işbirlikli grupda işbirliğine dayalı öğretim yöntemi ile, geleneksel grupda ise geleneksel öğretim yöntemine göre işlenmiştir. Öğrencilerin ön bilgilerini öğrenebilmek için ön görüşmeler yapılmıştır. Yapılan ders anlatımlarından sonra öğrencilerin bilgilerini öğrenmek için onlarla son görüşmeler yapılmıştır. Araştırma süresince elde edilen görüşmeler incelenerek belirlenmiş kategorilere göre gruplandırılmış ve puanlandırılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının karşılaştırılmaları ise Mann-Whitney U testi, Wilcoxon Signed test ve yüzde ile yapılmıştır. Analizler sonunda ayın evreleri konusunda sahip olunan kavram yanılgıları belirlenmiştir. İstatistiksel olarak işbirliğine dayalı öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi arasında ayın evreleri konusundaki her iki sınıf seviyesinde kavram yanılgılarının giderilmesinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Fakat işbirlikli grupda bulunan öğrencilerin bazılarında kavram değişimi olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fen eğitimi, İşbirliğine dayalı öğretim, Astronomi eğitimi, Yapılandırıcı yaklaşım, Ay'ın evreleri. The general purpose of this study is to find out sixth and eighth grades students' misconceptions about the phases of the moon and to investigate affect of traditional teaching method and cooperative teaching method about eliminating these misconceptions. The study was conducted in a public elementary school in Kozan, which is the town of Adana, in the academic year of 2008-2009 . A total of 62 students took part in the investigation group which included with cooperating group that there are 18 students in the sixth grade and 17 students in the eight grade and traditional group that there are 11 students in the sixth grade and 16 students in the eight grade. While the courses are taught with cooperative teaching method in the experimental group, they are taught with traditional teaching method in the control group. Pre-interviews were conducted in order to get students' initial knowledge. After the instructions, post-interviews were conducted in order to get students? final knowledge. Transcripts from the interviews were investigated, coded and scored according to determined categorizes. On the other hand, comparisons between experimental and control groups were made with the Mann-Whitney U test, Wilxocon Sign Rank Test, and frequencies. As a result of analysis, misconceptions about the phases of the moon were determined. There were not significant differences in removing misconceptions about the phases of the moon between traditional teaching method and cooperative teaching method as statistical. However, some of the students in cooperative group were determined changing conceptions about moon phases.Keywords: Science education, Collaborative instruction, Astronomy education, Constructivist learning, Moon phases.
Collections