Show simple item record

dc.contributor.advisorUçar, Sedat
dc.contributor.authorÖztürk, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-07T10:40:15Z
dc.date.available2020-12-07T10:40:15Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133386
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı, ilköğretim altıncı ve sekizinci sınıf öğrencilerinin Ay'ın evreleri konusunda kavram yanılgılarını belirlemek ve bu kavram yanılgılarının giderilmesinde geleneksel öğretim yöntemi ve işbirliğine dayalı öğretim yönteminin etkisini araştırmaktır. Araştırma 2008-2009 eğitim öğretim yılında, Adana ili Kozan ilçesinde bulunan bir devlet ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. İşbirlikli grupda altıncı sınıfta 18, sekizinci sınıfta 17, geleneksel grupda altıncı sınıfta 11, sekizinci sınıfta 16 öğrenci olup toplam 62 öğrenci çalışma grubunda yer almıştır. Dersler işbirlikli grupda işbirliğine dayalı öğretim yöntemi ile, geleneksel grupda ise geleneksel öğretim yöntemine göre işlenmiştir. Öğrencilerin ön bilgilerini öğrenebilmek için ön görüşmeler yapılmıştır. Yapılan ders anlatımlarından sonra öğrencilerin bilgilerini öğrenmek için onlarla son görüşmeler yapılmıştır. Araştırma süresince elde edilen görüşmeler incelenerek belirlenmiş kategorilere göre gruplandırılmış ve puanlandırılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının karşılaştırılmaları ise Mann-Whitney U testi, Wilcoxon Signed test ve yüzde ile yapılmıştır. Analizler sonunda ayın evreleri konusunda sahip olunan kavram yanılgıları belirlenmiştir. İstatistiksel olarak işbirliğine dayalı öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi arasında ayın evreleri konusundaki her iki sınıf seviyesinde kavram yanılgılarının giderilmesinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Fakat işbirlikli grupda bulunan öğrencilerin bazılarında kavram değişimi olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fen eğitimi, İşbirliğine dayalı öğretim, Astronomi eğitimi, Yapılandırıcı yaklaşım, Ay'ın evreleri.
dc.description.abstractThe general purpose of this study is to find out sixth and eighth grades students' misconceptions about the phases of the moon and to investigate affect of traditional teaching method and cooperative teaching method about eliminating these misconceptions. The study was conducted in a public elementary school in Kozan, which is the town of Adana, in the academic year of 2008-2009 . A total of 62 students took part in the investigation group which included with cooperating group that there are 18 students in the sixth grade and 17 students in the eight grade and traditional group that there are 11 students in the sixth grade and 16 students in the eight grade. While the courses are taught with cooperative teaching method in the experimental group, they are taught with traditional teaching method in the control group. Pre-interviews were conducted in order to get students' initial knowledge. After the instructions, post-interviews were conducted in order to get students? final knowledge. Transcripts from the interviews were investigated, coded and scored according to determined categorizes. On the other hand, comparisons between experimental and control groups were made with the Mann-Whitney U test, Wilxocon Sign Rank Test, and frequencies. As a result of analysis, misconceptions about the phases of the moon were determined. There were not significant differences in removing misconceptions about the phases of the moon between traditional teaching method and cooperative teaching method as statistical. However, some of the students in cooperative group were determined changing conceptions about moon phases.Keywords: Science education, Collaborative instruction, Astronomy education, Constructivist learning, Moon phases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. ve 8. sınıf öğrencilerinin ayın evreleri konusunda kavram yanılgıları ve kavram değişimlerinin işbirliğine dayalı ortamda incelenmesi
dc.title.alternativePrimary 6th and 8th grade students? misconceptions of the moon phases and investigation of conceptual change in coopetarive learning environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmMoon
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmAstronomy
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid397955
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300326
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess